וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הרבנים: זוג חרדי נקלע למשבר בנישואין

27.10.2013 / 13:00

המאבק בציבור החרדי מפרק בתים בישראל. זוג חרדי נקלע למשבר בנישואין. הבעל הצביע עבור מפלגתו של הרב אוירבך והאישה עבור המפלגה של הרב שטיינמן, וכעת "הבית עומד להתפוצץ"

מייקל, עובד סוציאלי ופסיכיוטרפיסט, קיבל הבוקר (ראשון) שיחת טלפון מפתיעה, "התקשרה אישה שסיפרה לי, שבבית של אחד מבניה הנשואים, מתנהל ויכוח שעלול להוביל לגירושין", סיפר לוואלה! יהדות, "כשהתעניינתי על רקע הויכוח, היא סיפרה לי שהבן שלה הצביע עבור מפלגת "בני תורה" של הרב אוירבך וכלתה הצביעה עבור "יהדות התורה" שמזוהה עם הרב שטיינמן, האישה שאלה האם אני מסוגל לטפל בבעיה כזו".

במהלך השיחה, חשב מייקל, כי מישהו מנסה לעשות ממנו צחוק, אך תחושה זו מיד התפוגגה, "היא בכתה, ותיארה מצב שהבית עומד להתפוצץ". מייקל, שטיפל עד היום במאות זוגות חרדים אמר: "זאת סיבה להרוס בגלל זה בית? אני מתאר לעצמי שיש להם בעיות נוספות בזוגיות".

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

המאבק הזה קורע בחודשים האחרונים את הציבור החרדי

הרב אהרון שטיינמן בן 99 מבני ברק והרב שמואל אוירבך בן 82 מירושלים, מנהיגי הציבור הליטאי, בטח לא שיערו כי הוויכוח בין מאמיניהם החרדים עלול להוביל לפירוק בתים בישראל. שטיינמן נחשב למנהיג הליטאי הבכיר ביותר, ומאז פטירת הרב יוסף שלום אלישיב מתנהל מאבק על הנהגת הציבור בינו ובין הרב אוירבך מירושלים. המאבק הזה קורע בחודשים האחרונים את הציבור החרדי. אנשי המחנה, הנאמן לאוירבך התמודדו בבחירות לרשויות המקומיות במסגרת מפלגת "בני תורה" והכניסו חמישה נציגים ברחבי הארץ - הישג משמעותי במאבקם במפלגת "יהדות התורה". סיפורם של הזוג החרדי מהעיר החרדית במרכז הארץ, הוא אחד הדוגמאות לכך. כאמור, בבחירות לרשויות המקומיות, הבעל הצביע עבור מפלגתו של הרב אוירבך והאישה הצביעה עבור המפלגה של הרב שטיינמן, וכעת "הבית עומד להתפוצץ".

ככל שהביטויים משני הצדדים יקצינו, יהיה בלתי אפשרי לקיים משפחה משותפת

מנדי גרוזמן, עיתונאי חרדי, סבור כי תרחיש של שתי קהילות ליטאיות נפרדות לחלוטין הוא לא דבר שעקור מן המציאות, "מוקדם עדיין לדעת לאן פני הדברים. ייתכן בהחלט כי בסופו של דבר יהיו לנו כאן שתי קהילות נפרדות לחלוטין. במידה וכך יקרה, יקומו מוסדות מקבילים לשני הפלגים, מהגיל הרך ועד גיל הזהב. שהרי קהילה חרדית, כמו קהילה חרדית, דואגת לבניה למסלול מוגן, לאורך כל שלבי החיים.
"מבחינת שני הפלגים, זהו אינו וויכוח פוליטי צדדי, אלא מחלוקת שקורעת אותם בבסיס הקיום. ככל שהביטויים משני הצדדים יקצינו, יהיה בלתי אפשרי לקיים משפחה משותפת, כאשר האישה רואה ברב מסוים "גדול הדור" והאב רואה בו מורד ומפלג.

"יהיה קצת מוזר לראות שני קהילות ליטאיות: מצד אחד זהות לחלוטין בכל אורחותיהן, ומצד שני מקיימות את חייהן בנפרד, אך כבר היו דברים מעולם. ייתכן גם שבמידה ויקומו מוסדות נפרדים לכל הגילאים, ההבדלים הדקים שניכרים כעת בין שני הפלגים יקבלו יתר הדגשה וביטוי, והקהילות יהיו שונות לא רק בזהות המנהיגים אלא גם מבחינת הסגנון ואורח החיים. כאמור, עדיין מוקדם לדעת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully