וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתונה שמסעירה את העולם החרדי

7.12.2013 / 20:00

יוסף ורחל, בני זוג מחסידות מוכרת בישראל, נישאו ביום חמישי בבני ברק. למרות השמחה הרבה, כל המוזמנים ידעו על הדרמה שמתחוללת שנים: גט בכפייה, שוקרים חשמליים ופדופיליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החתן בדרכו לחופה עם בני המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרמה חרדית חובקת עולם

יוסף ורחל, בני זוג מחסידות מוכרת בישראל, נישאו זה לזו ביום חמישי האחרון באולם אירועים מוכר בבני ברק. החתונה בה השתתפו עשרות מוזמנים, בניהם המשפחה, האדמו"ר ובכירי החסידות, הייתה אחד מהרגעים המרגשים בחייהם. המאבטחים הרבים וההתגודדות ההמונית מחוץ לאולם, העידו על כך שמדובר בפרק נוסף של דרמה חרדית חובקת עולם, שבה מעורבים, בין היתר, אדמו"רים, רבנים ודיינים בכירים במגזר החרדי.

למי שייכת היהדות?

עינו אותו תוך שימוש בשוקרים חשמליים

הסיפור החל לפני חמש שנים. רחל , אז אם צעירה לשלושה ילדים, החליטה כי אינה מעוניינת להמשיך לחיות עם בעלה דאז יעקב, והודיעה לו כי ברצונה להתגרש. היא אזרה אומץ וסיפרה על כך להוריה שמצדם ניסו לגשר בין בני הזוג. הניסיונות לא צלחו, ואם לא די בכך גם ניסיונה של האישה לקבל גט מבעלה נתקל בסירוב מצדו.

באחד מן הימים עזב יעקב את הארץ וטס לארה"ב. לפני שנה וחצי, לאחר שיעקב המשיך בסירובו, החליטו כמה ממקורביה של רחל, להוציא את הגט מבעלה, בכל מחיר. גורמים שנשכרו לצורך המשימה, כלאו את הבעל בדירה בשכונת בורו פארק, עינו אותו תוך שימוש בשוקרים חשמליים, עד שנאלץ לחתום על הגט בפני העדים שנכחו במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדמו"ר, החתן ומשפחתו בחתונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורב לאדמו"ר גדול, שהורשע בעבר בפדופיליה

מאז ניהלו הצדדים מאבק שנגרר לבתי דין בארץ ובעולם סביב השאלה האם הבעל נתן גט לאשתו או שמא היא "אשת איש". הבעל טען כי נאלץ לתת את הגט בכפייה ולכן ה"גט מעושה". האישה טענה מנגד, כי ההלכה של "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני", האמורה לגבי נתינת גט, יש בה טעם של נקיטת כוח פיזי ולכן "הגט כשר". אדמו"רים, רבנים ודיינים בכירים ברחוב החרדי בארץ ומחוצה לה, נדרשו לשאלה, ודעותיהם נחלקו.

הפרשה הפכה מלוכלכת אף יותר, כשיעקב, שמע שרחל, אם ילדיו, מתכננת להמשיך הלאה בחייה ולהינשא ליוסף, בן 42, מקורב לאדמו"ר גדול, שהורשע בעבר בפדופיליה וכיום, לאחר שריצה את עונשו, עובר טיפולים מיוחדים. במכתב, שתוכנו הגיע לוואלה! יהדות, הבעל העלה את טענותיו בפני בית הדין הרבני בישראל בניסיון למנוע את החתונה ברגע האחרון, "לא נתתי גט מעולם", כתב, "כפו עליי במכות אכזריות עד שהייתי מאושפז בבית החולים ללא הכרה".

בימים האחרונים גלש המאבק בין הצדדים גם ללוחות המודעות בבני ברק ובירושלים עליהם נמרחו מודעות המגוללות את הסיפור ועליהם הכותרת: "איסור 'אשת איש' - ייהרג ואל יעבור". גם צו מניעה של בית דין בבני ברק, האוסר על רחל להינשא הופץ ברחוב החרדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התזמורת שמשמחת את החתן והכלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אסור לה להתחתן", צעקו

למרות זאת, ביום חמישי, לאחר שקיבלה תמיכה של אדמו"רים ורבנים יידועי שם, נישאה רחל ליוסף. כאמור, כדי למנוע מהומות שהיו עלולות להתפתח בחתונה, נשכרו מאבטחים שעמדו בכניסה לאולם. משה, חברו של החתן ואחד המשתתפים בחתונה סיפר ש"כשהחתן נכנס לאולם, כולם פרצו בבכי. אף אחד לא האמין שהרגע המיוחל הגיע, במיוחד אחרי כל העוול שנעשה לו. השמחה, כך לדבריו, שנמשכה עד שעות הלילה הקטנות פרצה גבולות".


מחוץ לאולם התקבצו עשרות סקרנים שניסו ליצור מהומה וצעקו: "אסור לה להתחתן". גם במוקד נוסף בעיר, התקיימה הפגנת מחאה ובה קראו מספר חרדים פרקי תהילים נגד קיומה של החתונה, אך כאמור, שום דבר לא מנע את שמחת בני הזוג שהסעירו את הרחוב החרדי.

לפניות ליקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully