וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הליך הגיור נפסל כי אלין לוי שיקרה לרבנות"

17.3.2014 / 17:56

אלין לוי נפסלה לגיור בשל לימודי המשחק? לוואלה! יהדות נודע כי הפסילה קשורה לסיבות אחרות: "לוי שיקרה כשהצהירה שאין לה בן זוג והתנהגה בחוסר צניעות. הכי קל ללכלך על רבנים"

אלין לוי. אביב חופי
אלין לוי/אביב חופי

האם הרבנות עצרה את הליך הגיור של אלין לוי בגלל לימודי המשחק שלה? על פי גורם במשרד לשירותי דת וגורמים נוספים המצויים בפרטים עולה כי הליך הגיור שלה נעצר בעקבות בדיקה שחשפה כי אורח חייה אינו תואם את הקריטריונים הנדרשים מבתי הדין לגיור ובנוסף מאחר ולוי נמצאה דוברת שקר כשהצהירה שאין לה בן זוג.

גורם במשרד לשירותי דת אמר לוואלה! יהדות כי "בשיאו של הליך הגיור התברר שהתנהגותה, הופעותיה, והתבטאויותיה מאד בוטים מבחינה צניעותה ואינם תואמים את מה שבית הדין לגיור דורש מהמתגיירים".

בנוסף, אותו גורם טוען כי בכדי להקל על הליך הגיור – לוי הצהירה בפני בית הדין כי אין לה בן זוג בעוד בירור שנעשה אחרי, העלה מציאות שונה לחלוטין. "ככל שהגברת לוי תהיה מעוניינת להמשיך או להתחיל מחדש את תהליך הגיור, היא מוזמנת לפנות אלינו". גורם אחר המצוי בפרטי התיק של לוי האשים אותה בפרסום עובדות, שלדבריו אינם נכונים, בכלי התקשורת, "לתקוף את הרבנים – זה תמיד צהוב יותר".

הרב ישראל רוזן, מייסד מנהל הגיור שאף שימש תקופה ארוכה כדיין גיור מצטרף לדברים ואומר כי אין כל בעיה עם לימודי המשחק או עצם היותה שחקנית. "מאד קל ללכלך על הרבנות ועל בתי הדין לגיור, אין לטענה הזו כל בסיס". לדבריו, "היו רבים שלמדו משחק ועברו הליך גיור בהצלחה. מעבר לכך, דייני הגיור הינם חדורי שליחות שיש להם עניין גדול לגייר את כל מי שראוי לכך על פי ההלכה".

לטענת הרב רוזן, אם המתגיירת משקרת בפני הדיינים הדבר פוגע בדבר המהותי והחשוב לבית הדין שהוא אמינות, "לשקר בהליך גיור גורם לאיבוד האמינות ולמהות של בית הדין שמשמש כועדת הקבלה של המתגייר או המתגיירת לעם ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ישראל רוזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, הרב וחבר הכנסת לשעבר חיים אמסלם סבור כי הרבנות בישראל רואה בתפקידה למנוע את הגיורים מכל אדם שאינו חרדי, "הרבנות אינה רוצה לחזק את האגף שאינו חרדי במדינת ישראל".

הרב אמסלם אומר כי גם "חוק הגיור" שנמצא בשיאו של הליך החקיקה בכנסת לא יפתור את הבעיה. "מדיניות הגיור מעוותות היא רוצה לראות במתגייר מקפיד על קלה כבחמורה. מי שחושב שבהחמרה הזו הוא דואג לדת הינו טועה. הוא רק מקל בהתבוללות וגורם נזק לדת ישראל. הפתרון, כך לדבריו, הוא שינוי במדיניות הגיור והעמדת אנשים שהם בעלי תפיסה הלכתית שונה".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "בית הדין לגיור הינו גוף הלכתי ודרישותיו עומדות בקנה אחד עם ההלכות הדורשות קבלת עול מצוות. המבקשים להתגייר בתחילת דרכם שוטחים בקשתם בפני בתי הדין אשר נפגשים עם המתגיירים מנחים ומיידעים אותם כי תהליך הגיור מחייב שינוי באורח החיים. בית הדין שומר על חיסיון הפונים ואינו חושף דיונים בתקשורת. בית הדין לא ימנע ממתגייר לבוא בשעריו ככל שיפנה בצורה מסודרת לבקשה לדיון בעניינו באופן פרטני".

ינון מגל מראיין את הרב חיים אמסלם ממפלגת עם שלם, ינואר 2013. ניב אהרונסון
הרב חיים אמסלם/ניב אהרונסון

אלין לוי מסרה בתגובה: "מהרגע שהתחלתי את תהליך הגיור, הצהרתי שסיימתי קשר עם בחור מניו יורק בעקבות כך שחזר לשם לצמיתות. אנשי בית הדין בחרו להאמין לכתבה שפורסמה בעיתונות חודש קודם אך לא שיקפה את המציאות. כל אדם שקרוב אליי יודע שאיני מנהלת זוגיות כבר שלושה חודשים. חבל שבמקום למצוא פתרונות, בחרו אנשי הרבנות להערים קשיים בדרך לגיור".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully