וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד הקליפ של אינטרנשיונל: "הזוי"

7.6.2014 / 19:30

לקראת שבוע הגאווה הוציאה דנה אינטרנשיונל קליפ חדש שמצולם בבית כנסת ועוררה סערה בקרב רבנים. "להיכנס לתוך קודש הקודשים ולצלם קליפ כזה? יש גבול לכל תעלול"

רבנים תוקפים בחריפות את הזמרת דנה אינטרנשיונל בעקבות הקליפ שצולם לאחרונה בתוך בית הכנסת בתל אביב ופורסם בסוף השבוע לקראת מצעד הגאווה שיתקיים בעיר בשבוע הבא.

הרב רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של קריית אונו, תמה על השימוש בבית הכנסת למטרת קידום המצעד, "נעשה שימוש במוסד קדושה לצורך דבר שמוסד הקדושה שולל אותו. זה דבר רע מיסודו. משתמשים באביזרי ובמוסדות קדושה כדי להפגין את הגאווה? להיכנס לתוך קודש הקודשים ולצלם קליפ כזה? זה הזוי. צריך לקבוע קווים. יש גבול לכל תעלול".

"הם רוצים לחגוג", המשיך הרב, "בבקשה. אבל אסור לרמוס ולדרוס מוסדות של קדושה. אני בהלם". הרב ערוסי סירב להרחיב בעניין מצעד הגאווה עצמו ואמר רק כי "אם הם חושבים שהם נורמליים, למה צריך לעשות את המצעד?".

עוד בוואלה! יהדות
אחרי 68 שנים ביחד: מתו בהפרש שעתיים
מה הקשר בין אסקימו לימון פרשיית המין?
למה החרדים מפחדים מהאבולוציה?

אינטרנשיונל הוציאה קליפ חדש להמנון הגאווה החדש שלה, גרסה חדשה לשיר "ילדים זה שמחה" של "הברירה הטבעית", במרכז הקליפ חגיגת בר המצווה של "הבן של דנה". הוא צולם בבית הכנסת ובו נראית הזמרת כשהיא מלווה את בנה ראם בעת עלייתו לתורה. היא צפויה להופיע עם השיר גם על הבמה המרכזית במצעד הגאווה של תל אביב ביום שישי הבא.

את הצילומים לקליפ ערכו הזמרת והילדים בבית הכנסת בשכונת "הדר יוסף" בתל אביב ועל מרפסת בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי בעיר. בעריכת הקליפ חוברו שני הקטעים ככל הנראה כדי שהצופים יחשבו שהקליפ צולם בתוך בית הכנסת הגדול בעיר. מבירור שערכנו עולה כי במהלך הצילומים על מרפסת בית הכנסת הגדול התעוררה מהומה.

היה זה כשאינטרנשיונל הגיעה עם בנה וצוות הצילום למרפסת והחלה בצילומים. דקות ספורות לאחר מכן פגשה בגבאים שהתנגדו להמשך הצילום ובמקום התעורר ויכוח "שאלתי אותה מה היא עושה על המרפסת", סיפר יצחק נאמן, מנהל בית הכנסת, "היא החלה לעזוב את המקום תוך שהיא צועקת עלינו".

נאמן ביקש מעוזרו להזמין את המשטרה, "כשהם שמעו את זה, הם ברחו מיד", הוא משחזר. "המשטרה הגיעה לשם והגשנו נגדה תלונה על כך שהם צילמו ללא הסכמתנו את הקטע הזה". לדבריו, "הם עשו דברים שאינם הולמים את בית הכנסת. בפירוש לא היינו נותנים לה לעשות דברים כאלו מראש".

הרב יפעי עובדיה, רב שכונת הדר יוסף, השכונה בה נמצא בית הכנסת בתוכו צולם הקליפ אמר לוואלה יהדות כי הצילומים בתוך בית הכנסת הם מעשה "בלתי רצוי ובלתי הוגן. דבר כזה ייעשה במקום קדוש? אני מצטער שדבר כזה נעשה בהיכלו של מלך. את הנעשה אין להשיב רק צריך לקבל עלינו שלא ישנו מקרים כאלו שוב".

שי כרם, המנהל האישי של דנה אינטרנשיונל מסר בתגובה: "ואהבת לרעך כמוך, זו התורה כולה על רגל אחת. עכשיו, בואו נראה מי מקיים את זה ושואף לזה, ומי מבזה בני אדם אחרים. כשצופים בקליפ הזה שנועד להרבות אהבה ולחבק ואין בתוכן שלו שום דבר שלא ראוי להיות בבית הכנסת. ילדים דתיים שחוגגים בר מצווה, צניעות מותאמת למקום, ואהבת אדם. אם יש למישהו בהתייחסות לדנה כאדם שווה ורגיל, ואין ויכוח על שום מסר, הרי שעל זה אין לי מה לענות. רק לחמול על מי שפוסל אנשים בשם אלוקים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully