וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרת נדרים במשכן: כך זכה ריבלין בעוד קול חרדי

10.6.2014 / 22:56

ח"כ יעקב מרגי מש"ס התחייב להצביע לדליה איציק בבחירות לנשיאות. לאחר שלא העפילה לסיבוב השני, ביקש להעניק את קולו לנשיא הנבחר אך נזכר שלא הוסיף "בלי נדר" להתחייבויותיו

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, מור שאולי, שי מכלוף, טל אנגלנדר, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) היה אחד מבין 63 חברי הכנסת שנתנו את קולם היום (שלישי) לנשיא הנבחר, ראובן ריבלין, בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות. אלא שבניגוד ליתר חברי הכנסת שתמכו בריבלין על פני חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה), הצבעתו של מרגי הייתה מוטלת בספק עד הרגע האחרון ממש.

הדרך לבית הנשיא - סיקור מיוחד:
בעולם דיווחו: "תבוסה לנתניהו, יריבו המר - הנשיא"
ריבלין שב לביתו: "אין לי שום דם רע או לב כבד על מישהו"
המרוץ האמיתי רק מתחיל: כשסער ניצח את נתניהו / פרשנות

במהלך כל קמפיין הבחירות התחייב מרגי להצביע למועמדת דליה איציק בכל מצב. ואכן, בסיבוב הראשון הוא נתן את קולו ליו"ר הכנסת לשעבר. אלא שבניגוד למה שחזה, איציק לא העפילה לסיבוב השני והיה עליו להחליט למי הוא נותן את קולו – לריבלין או לשטרית.

יעקב מרגי בחגיגית בר המצווה של בנו של אלי ישי, ינואר 2011. עומר מירון
התחייב להצביע לדליה איציק. ח"כ יעקב מרגי/עומר מירון

בשעות הצהריים, לאחר שהוכרזו תוצאות הסיבוב הראשון, הייתה הדרמה במשכן הכנסת בשיאה. סיעת ש"ס התכנסה והחליטה על חופש הצבעה, אבל באוויר היה ברור שהיריבות בין היו"ר אריה דרעי לבין היו"ר לשעבר אלי ישי תשחק גם כאן תפקיד. מרגי, המקורב לישי, שוחח באזור ה"פרסה", המסדרון המעוגל מאחורי מליאת הכנסת, עם השר גדעון סער וגם עם ישי, שהפצירו בו לתמוך בריבלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ריבלין כותל. נועם מושקוביץ
ריבלין בכותל המערבי לאחר הזכייה/נועם מושקוביץ

אלא שהייתה בעיה שמנעה ממנו לעשות זאת. בכל הצהרותיו הפומביות כי יצביע "רק לדליה איציק", מרגי לא הוסיף את המילים "בלי נדר". משכך, ראה עצמו מרגי מחויב למועמדת שיצאה מהמרוץ, וקול נוסף של ריבלין עמד בסכנה.

בנקודה הזו, החליטו ישי ומרגי על הליך מזורז של התרת נדרים. השניים טלפנו לשלושה רבנים, שנחשבו לצורך העניין "בית דין". מרגי נשאל על הסיבה שבגללה הוא מעוניין לחזור בו מהבטחתו, והסביר כי לא לקח בחשבון את האפשרות שאיציק לא תעפיל לסיבוב השני. כך נוצרה מבחינה הלכתית עילה להתרת הנדר, והטקס הסתיים ממש רגע לפני שהגיע תורו להצביע. וכך זכה ריבלין בקול נוסף בסיעת ש"ס.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully