וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: "למחוק את החיוך מפרצופי הפלסטינים"

2.7.2014 / 22:18

תלמידי מכינות קדם צבאיות ובני נוער יחתמו על עצומה הקוראת לישראל להגיב על חטיפת הנערים ולחסל את הטרור, "במקום שנפחד לתפוס טרמפים שהרחוב הפלסטיני ידע כמה הוא מפסיד"

עריכה: קשת סידי

"נדמה שהשיקולים שמונעים עד כה פעולה ראויה, הינם לא רק שיקולים ענייניים. מדברים על 'דעת הקהל העולמית', על חוסר המוסריות שבפגיעה במרקם חיי התושבים הפלסטינים בחודש הרמדאן, על זה שאולי תגובה חריפה מידי תצית את השטח ותעורר מהומות גדולות מידי. לנו בעניות דעתנו, נראה, שאי אפשר להצית את השטח עוד יותר ממה שהוא כבר מוצת. לנו נראה ששלושה ילדים שנרצחים הם עילה מספיק טובה אפילו בשביל 'להרוס, את שגרת החיים של אלו ש'חפים מפשע', אלו שלא חטפו ורצחו, אלא 'רק' סימנו בשבועיים וחצי האחרונים עם שלושת אצבעותיהם, כלפי מעלה לניצחון".

זה חלק מהעצומה הקוראת לתגובה מיידית של ישראל נגד הטרור מתוך מטרה לשנות את מאזן האימה במדינה וזאת על רקע חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים איל, גלעד ונפתלי ז"ל, שעליה יחתמו בשבוע הקרוב אלפי תלמידי המכינות הקדם צבאיות ברחבי הארץ, בני נוער מיישובי יהודה ושומרון ואזרחים נוספים והיא תשלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה יעלון והרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ מתוך רצון ש"הצבא הישראלי יחסל את הטרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הלוויה של שלותש הנערים החטופים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הלוויה של שלותש הנערים החטופים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014/רויטרס

העצומה תופץ החל ממחר בכל המכינות הקדם צבאיות ברחבי הארץ ובקרב רכזי היישובים ביהודה ושומרון תוך שהמטרה היא לגייס אלפי חתימות תוך ימים בודדים. בתחילתה נכתב על ההערכה והתמיכה בכל הפעילויות של מערכת הביטחון בשבועיים האחרונים באיתור הנערים הנעדרים, "יותר מכל נדהמנו מהנציגות הנרחבת של ראשי המדינה והצבא בלוויה הגדולה שנערכה במודיעין. כל אלו ודאי העבירו לאויבינו את המסר הברור, שעל מעשה רצח נתעב שכזה, מדינתנו לא תעבור לסדר היום".

בני הנוער שמרביתם עומדים לפני שירות קרבי בצה"ל כותבים בעצומה כי במהלך ימי היעדרותם של הנערים איל, גלעד ונפתלי השם יקום דמם, הם שתקו מתך הבנה שיש רצון לרכז את הכוחות סביב החזרת החטופים ובהמשך נכתב כי עכשיו, אחרי שנמצאו גופותיהם והם הובאו למנוחות ועדיין לא נראית תגובה של ישראל באופק, יש להם מה לומר.

"לנו נראה שאין דבר יותר מוסרי מלגרום לרחוב הפלסטיני להרגיש שהוא רק הפסיד מהחטיפה הזו. הגיע הזמן לשנות את מאזן האימה. אנחנו מאמינים בצה"ל ויודעים שברגע שהוא יקבל פקודה לחסל את הטרור הוא יעמוד בה. הגיע הזמן שבמקום שאנחנו נפחד לתפוס טרמפים או להסתובב בכל מיני מקומות בארצנו, המחבלים יפחדו לחטוף והרחוב הפלסטיני יפחד מלצהול אחרי כל פיגוע חטיפה, משום שידע כמה הוא יפסיד ממנה".

הלווית הנערים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014. דרור עינב
הלווית הנערים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014/דרור עינב

"אומרים שפני המנהיגים כפני הדור", הם כותבים, "זה ודאי נכון. לכן רצינו לומר לכם מה דעתנו, מה דעת הדור. לצערנו אמצעי התקשורת, רובם ככולם, אינם משקפים את הלך הרוח בעמנו. מבעד למסכים נשקפת רפיסות וחולשה, נהנתנות זולה שלא מוכנה להקריב כמעט כלום מנוחיותה. אבל אנחנו לא כאלה. עם ישראל לא נמצא בתוך הביצה האנוכית הזו. אנחנו מוכנים להקריב הרבה עבור ערכים ועבור צדק. אנחנו רוצים להתגייס לצבא של מדינה שעומדת על שלה ומוכנה להחזיר לאויביה מלחמה. אנו מפצירים בכם להתמלא בכוחות ולעשות את מה שאנחנו יודעים ומאמינים שבכוחכם לעשות. לפגוע באויבים שלנו היכן שהם לא יהיו, לפגוע בכל אלו שמעזים לומר, תחת כל עץ רענן, שהם ישמידו אותנו. לשבור את האויב. לעשות צדק".

יוזם העצומה, דודי וכטל הוא תלמיד בבית המדרש לבוגרי צבא בעלי. בשיחה עם וואלה! יהדות הוא הסביר כי נראה לו ולחבריו שהגיע הזמן לשנות את מאזן האימה בישראל. "כמעט התרגלנו לזה שיש טרור, שנזרקים אבנים ובקבוקי תבערה ושמסוכן לנסוע על הכבישים. זה לא נורמלי ואסור להתרגל לזה. ברור לנו שביום שבו הדרג המדיני ייתן את הפקודה הצבא יחסל את הטרור. זה מה שאנחנו רוצים שיקרה". הוא מדגיש כי אין בדבריהם קריאה לנקמה, "אין מקום לנקמה ברמה הפרטית, אנחנו עם, יש לנו מדינה, אבל יש בהחלט מקום לתגובה ראויה. כזו שתמחק את החיוך מעל אלפי הפרצופים של הפלסטינים שהרימו שלוש אצבעות בימים האחרונים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully