וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתן גויס? נרשמים לנישואים בלעדיו

16.7.2014 / 11:10

בעקבות "צוק איתן" פתחו המועצות הדתיות ביוזמה: זוג שמעוניין להירשם לנישואים והחתן קיבלו צו 8, יוכל להרשם ללא נוכחות החתן. "אנשים שנלחמים לטובת המדינה ויש להקל עליהם"

צילום: יותם רונן, בני ואינר, קובי אליהו, אביעוז דוד - דוברות ברזילי, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

ההסלמה הביטחונית בדרום ובאזורים נוספים ברחבי הארץ פגעה בימים האחרונים באופן ניכר בשגרת חיי התושבים, המועצות הדתיות בירושלים ובקריית אונו פתחו בעקבות מבצע "צוק איתן" ביוזמה שמטרתה להקל על חתנים וכלות שעתידים להתחתן בקרוב ומעוניינים להירשם לנישואים אך לא יוכלו לעשות זאת מכיוון שהחתנים קיבלו צו 8 ונתבקשו להתפקד למבצע.

הליך הרישום מתאפשר בדרך כלל רק כשהחתן והכלה מגיעים יחד למחלקת הרישום במועצה הדתית. היוזמה הזו שבאה בעקבות המבצע הצבאי נועדה לכך שכלות יוכלו להירשם ללא נוכחות החתן. "שמעתי כלות שהיו בלחץ כי הן צריכות להירשם אבל החתן שלהן במילואים", מספר יעקב ליסנר, אחראי מחלקת הרישום בקריית אונו, "ולכן החלטנו לאפשר להן להירשם לבד ומאוחר יותר להשלים את ההליך עם הבעל. המלחמה וההסלמה הביטחונית היא נוראית אבל אסור להיכנס לפאניקה ואנחנו כאן כדי לעזור".

איש מילואים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חייל מילואים שגויס בצו 8/רויטרס
מהפכת הכשרות. גדעון צנטנר
יוזמה של סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן/גדעון צנטנר

יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, נקט בשיטה דומה והנחה את אנשי המחלקה לרישום נישואין לאפשר רישום של כלות לבד ולזמן את החתן במועד מאוחר יותר לאחר סיומו של מבצע 'צוק איתן', "החמאס רוצה להשמיד אותנו, נוכיח לו שזו משימה בלתי אפשרית ונאפשר לציבור להתחתן ולהביא חיים חדשים לעולם. זאת הנקמה הכי גדולה שיכולה להיות".

ישי הוסיף כי המועצה הדתית צריכה להתגייס לטובת החיילים, "אלו אנשים שנלחמים לטובת המדינה וצריכים להתאים להם את כל האפשרויות כדי להקל עליהם ולאפשר להם חיים נוחים יותר".

היוזמה הזו מגיעה כחלק מפתיחת אזורי הרישום לנישואין. יוזמה של סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן שנועדה לאפשר לבני זוג שמתחתנים להירשם לנישואין בכל מועצה דתית בארץ, ללא קשר למקום מגוריהם. פתיחת אזורי הרישום אמורה ליצור תחרותיות בשירות לציבור ולהקל על זוגות צעירים ברישום. כמו כן, היא חוסכת להם זמן יקר והוצאות, בלי שתתרחש ירידה ברמת הפיקוח על הנישואים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully