וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר חד מיניים ופחות חרדים. ישראל ב-2084

הרב דב הלברטל

24.12.2013 / 8:00

ביטול ברית המילה. רוב של זוגות מאותו המין. פרס ישראל לנער שהכה את אביו. אב שסרב להמית את בנו המתת חסד נכנס לכלא והחרדים מהגרים לאוגנדה. כך יראה העתיד לפי הרב הלברטל

מצעד הגאווה בתל אביב. נמרוד סונדרס
מצעד הגאווה בתל אביב/נמרוד סונדרס

הזוגות ברובם, מורכבים מבני אותו מין

הטיילת שבעיר ללא הפסקה, במדינת ישראל, מלאה אדם ושוקקת חיים. זהו היום השביעי בשבוע, וזוגות זוגות מטיילים בערבו של יום, מנצלים את ערב יום השבתון האוניברסאלי, יום ראשון. בליל של שפות ורב תרבותיות משקפים את העידן הרב לאומי.

הזוגות ברובם, מורכבים מבני אותו מין, אך ניתן לראות גם זוגות מעורבים, איש ואשה. מישהו שם שיבח את החוקה הליברלית המכירה גם בנישואים הטרוגניים. מישהו אחר העיר כי דווקא הזוגות החד מיניים נושאים עגלות, בתוכן ילדיהם המאומצים, בכך משלימים את החסך המצפוני לחוסר מסוגלותם ללדת. לזוגות המעורבים אין כמעט ילדים, כי הם יכולים להוליד.

שיעור ההתבוללות מגיע רק לממדים של שישים אחוז

במסכי הלייזר הענקים שמסביב, מוקרנות כותרות החדשות. העיקרית שבהן, מספרת על טקס ממלכתי מטעם המועצה לשלום הילד, בו יצוין היובל לביטול ברית המילה.

עוד בכותרות: ראשת הממשלה מתראיינת, ומודיעה כי נשברה תקרת הזכוכית, ושני שרים גברים יכהנו בממשלתה. ראשת העיר מציינת בסיפוק כי שלוש נשים הצטרפו באופן זמני לפרויקטים לסלילת המחלפים, לאות הזדהות עם רבבות הגברים פועלי הדחק.

שרת החינוך מכריזה על פתיחת שנת המאבק בבדלנות הלאומית, ועל האדרת הסולידריות ההומניסטית והאוניברסאלית. היא מביעה את דאגתה ואכזבתה מנתוני הסקר, לפיו שיעור ההתבוללות מגיע רק לממדים של שישים אחוז, ומבטיחה למגר את שרידי האנכרוניזם האידיאולוגי.

"לפידיזם" (זה שמו של העידן)

פרס ישראל יוענק השנה לנער שהכה את אביו, על ניסיונותיו החוזרים ונשנים של האב להשתיקו. בכך מאדיר הנער את חופש הביטוי, שכפי שנמסר, ערך זה סבל לאחרונה מדיכוי מסוים. מישהו לוחש: "לפידיזם" (זה שמו של העידן).

האגודה לשיווין בנטל מודיעה על ההערכות לקראת אירועי שנת השלושים להגירתן של הישיבות לרחבי העולם. הודגש כי יוזמן נציג המהגרים מאפריקה, שיסקור את מימוש חלום אוגנדה של החרדים. עניין רב מעורר משפטו של אב, שסרב להמית את בנו המתת חסד, ומערער על שנת המאסר שהטילה עליו נשיאת בית המשפט העליון בגין הפגיעה החמורה בערך החרות מחיים וחופש הפרט של בנו.

אבא, מה זה יהודי?

מישהו העיר שיתכן שהאישה העומדת על שפת הים, עטורת תפילין ועטופה בטלית, פוגעת בעיקרון החופש מדת של הגברים העוברים ושבים.

השמש שוקעת בפאתי הים, וצלילים נוגים של ההמנון הישראלי נשמעים מאי שם. אותו מישהו מסב את תשומת הלב לעמידתם דום של המטיילים הרב תרבותיים, ולרטט העובר בלב כולם לשמע מילותיו המחודשות והמעודכנות של ההמנון בעידן הפוסט יהודי: "נפש כל האומות, הערבי והיהודי הומייה". ילד קטן רוכן אל עבר אביו, ושואל - אבא, מה זה יהודי?

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל Judaismsupport@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • העתיד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully