וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תראה הכלכלה כששר האוצר יהיה חרדי

12.5.2014 / 8:00

דיור חינם, ביטול הפריפריה, הלוואה ללא ריבית, אין מיסים ואפילו לא תקציבי דת. אהרון קריב יצא לחקור איך תראה המדינה כשהחרדים ישלטו פה וחזר עם תשובות מפתיעות

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014/יואב דודקביץ'

רגע לפני שהמחר הופך למציאות וחרדי יאייש את כס שר האוצר, יצאנו לברר מה תהיה ההשפעה על חיינו ברגע בו כלכלת ישראל תהיה כפופה להלכה. הנה התוצאות (החלקיות) לא נגענו:

כנסו לוואלה! יהדות

ספרד: שני חסידי ברסלב נעצרו בחשד להברחת סמים
בת האולפנה חושפת: כך הפכתי לנודיסטית
החרדי לשעבר שמשלב חרדים בצבא
ואם היו דורשים לדלל את ההומואים במדינה?
מה הקשר בין שיגור חללית לספירת העומר?

דיור חינם

לא, לא טעיתם. הדבר הראשון ששר אוצר חרדי יעשה יהיה פירוק מוחלט של מנהל מקרקעי ישראל ולחלק את כל הקרקעות לאזרחים. המנהל, שהלאים בשרירותיות את כל קרקעות המדינה, מואיל בטובו למכור אותן לאזרחים במחיר מלא פלוס מע"מ. כדאי שנזכור: ביחד עם יתר המיסים, 55% מהכסף שאתם משלמים לקבלן על דירה זולג לכיסו של האוצר. ההלכה מאמינה שהמדינה שייכת לאזרחיה, והדבר הראשון שיהושע בן-נון עשה עם כיבוש הארץ היה להטיל גורל ולחלק את הקרקעות לאזרחים באופן הכי שוויוני שרק אפשר. זה בדיוק כמו קומוניזם רק הפוך: במקום לקחת מאזרחים אתה נותן להם.



.

מרכז מול פריפריה

אני יודע שתשאלו: ואם עליתי בגורל בשדרות ואני רוצה רוטשילד? אז אני מיד עונה. התורה מבטלת את הפריפריה, או יותר נכון מבטלת את המרכז. כל עיר תחומה מראש, וסביב העיר יש טבעת של שטח ירוק שבו אסור לגעת גם לכריש הנדל"ן הכי גדול ולראש העיר הכי מושחת. זה מונע כל אפשרות לעבות את העיר. ואם מישהו רוצה בכל זאת לגור בתל אביב, הקבלנים לא יוכלו לסגור למענו עוד פיסת חוף בין גלילות למרינה. הוא ילך לגור בגדרה או בפצאל. כך תימנע מראש תופעה של עיור על כל המשמעויות שלה. אילת, כרמיאל, דימונה וטבריה הופכות תוך מספר שנים לשוות ערך למרכז הן מבחינת צפיפות, הזדמנויות, ותמהיל האוכלוסייה.

נדל"ן לאן?

מחלקה שלמה במשרד המשפטים הולכת הביתה: הטאבו. מעתה אין יותר אפשרות של מכירת קרקע אלא רק חכירה ל49 שנה. כשכל אזרח קיבל את חלקו בחלוקת הקרקעות, הנכס הזה הוא העוגן הכלכלי של המשפחה. מי שמממש את הנכס שלו למען הון נזיל חשוף לסיכונים. הביטחון שלו אבד. כדי למנוע מראש מצב כזה, מכירת נדל"ן הופכת לחכירה של 49 שנה לכל היותר, עד שנת היובל. אז היא חוזרת לבעלים המקורי. ומה יעשו המשקיעים? שימו לב לקטע הבא.

הלוואה ב0.0% ריבית (או: סוגרים את הבנקים)

צריך הלוואה? לא סוגר את החודש? אין בעיה. אתה כבר לא הולך לבנק ומתחנן שיגדילו לך את האוברדרפט בריבית הזויה של 9%, אתה פשוט הולך לשכן והוא מעניק לך מהונו הפנוי הלואה ללא כל תמורה או ריבית. במצב האידיאלי, הוא זה שפונה אליך. זה גם משתלם לו לפעמים, כי אם הוא רוצה לקבל תשואה על ההון שלו הוא צריך אותך, היזם עם הסטרטאפ שמחפש משקיע. בצורה כזאת הוא הופך לשותף מלא בעסק שלך. לטוב ולרע. זו הצורה היחידה שלו להניב תשואה מההון הפנוי. במצב בו האופציה היחידה לקבל ריבית על הכסף היא רק בהשקעה עם תכנית כלכלית, כל שקל מיותר שנמצא בשוק מוצא את מקומו לצמיחת המשק. מהצד השני, כל מי שחולם להקים עסק יודע שיהיה מי שיחפש אותו כדי לתת לו את האשראי הראשוני.

(עיקרון ההלוואה ללא ריבית נוהג גם כיום בחברות שומרות מצוות).

אין מיסים

שני דברים בטוחים בחיים: המיסים והמוות (בנג'מין פרנקלין) התורה דווקא קוראת תיגר על התפיסה הזאת, כי מחלקה נוספת שהולכת לחפש עבודה אלו אנשי רשות המיסים. תשכחו ממס, קבלו את הIN החדש: מעשר. מעתה לא משנה אם אתה טייקון או סתם אחד מתשע השכבות העליונות (עניים ממש זוכים לאיזה פטור מכמה סעיפים) 10% מהכנסותיך הולכים לצרכי צדקה. אין יותר מס רגרסיבי. מה שעוד יותר מעניין הוא העובדה שהמוסד לביטוח לאומי מפסיק להיות מתווך בסיפור. כל אדם, על פי הכרות אישית, מעביר את התרומה לנמען. אם זה עני ואם זה אינטלקטואל הנתמך על ידי העם (שבט לוי).
גם מעשר כספים, אגב, נוהג כיום בחברות שומרות מצוות.

ללא תקציבי דת

עוד דבר מעניין שיקרה, בניגוד לפועלה של חה"כ רות קלדרון (יש עתיד) במדינת הלכה לא יהיו תקציבי דת ולא תמיכה בחקלאים שומרי שמיטה. זאת בגלל שהתורה מתחייבת "וציוויתי את ברכתי לשלוש השנים" ובמילים אחרות: תוצרת חקלאית של שנת ערב-שמיטה תספיק עד אספקת היבול מהשנה שלאחר השמיטה.

ודרך אגב, לאורך השמיטה כולה נהנה מתוצרת חקלאית כמעט חינם: רק משכורת לתאילנדי שקוטף ולנהג המשאית. ואם תחליטו לקטוף בעצמכם, זה לגמרי חינם. וגם את זה תזכרו ב2015, ה'תשע"ה, שתהיה שנת שמיטה. חקלאים שומרי מצוות וקיבוצים הדתיים פותחים את המטעים לכל אורח מזדמן למרות שסביר להניח ששר האוצר לא באמת יהיה חרדי עד אז.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully