וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד: יאיר שר האוצר, מאת: אהרון, אברך

7.7.2013 / 11:22

פרזיטים? אוכלי חינם? חיים על חשבונו? אהרון קריב פותח את הלב ומסביר למה ומדוע לימוד התורה הוא תשתית קיום עם ישראל. הוא רק מבקש גם משר האוצר ומאתנו לנסות ולהבין

היי יאיר, איט'ס מיי! אהרון מירושלים. זה שלומד תורה לפעמים גם בשתיים בלילה, ולא בגלל שהוא לא יכול להירדם. זה שבתשע בבוקר הולך לכולל, ללמוד תורה ולא כי משעמם לו. גם לא בגלל שהוא לא מוצא עבודה או בגלל שהוא סובל מעודף תקציב חריג. תתפלא, זה גם לא בגלל שאני שונא את עצמי. העובדה שאני מקריב מידי חודש את המשכורת החודשית שהייתי יכול למצוא במשק היא בגלל שאני מבין שאם אני לא אלמד תורה, לא יהיה מי שיעשה את זה במקומי. ואם לא ילמדו תורה בעם היהודי אין עם יהודי, כי לימוד התורה הוא ליבת העם היהודי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם במקרה שאלת את עצמך, זו גם הסיבה שאני ממשיך לחיות בתוך דירה קטנטנה, קופסת גפרורים עם קירות. אפילו שבשביל זה יש לי באותו חדר גם מיטת שלישיה נפתחת, גם מיטת תינוק וגם מכתביה לבת הגדולה. כי הילדים תמיד נראים יותר קטנים כשהם ישנים, אבל הם נשמעים הרבה יותר בוגרים כשהם ערים. כן, לעיתים אני קם בעיניים טרוטות מהגמרא, כשאני כבר כמעט מסיים להכין את ה"חבורה" שאני עתיד להרצות למחרת בפני חברי לספסל הלימודים, ומציץ על ילדי הרכים. אני מביט בהם ושואל את עצמי: מה לעשות כדי שהעתיד שלהם יהיה טוב יותר מהעתיד שלי?

יש לי כמה כיוונים, בא תנסה לעזור לי: קודם כל חשבתי אולי להתחיל את לימודי הגמרא כבר בגיל תשע, הילד כבר בוגר ובשל ואין כמו גיל צעיר להתחיל בפיתוח המוח והחשיבה המורכבת. אולי גם ללמד אותם ברכת המזון כבר בגיל שש, כשהערך המוסף של לא לקום מהשולחן בלי לומר תודה מוטמע כבר בגיל צעיר, כל החיים האזרחיים נראים אחרת.

לפיד בישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
יש לי כמה כיוונים, בא תנסה לעזור לי/נועם מושקוביץ

כי הרי לימוד התורה, וזה החלק הנפלא שבו, מחדד את המוח,
מלמד אותנו להבדיל בין אמת לשקר, בין שחור ללבן, בין מה שאומרים לנו לבין מה שקורה באמת, וכל אדם שעבר את ההכשרה המופלאה הזו צריכה להיות בו, מוכרחה להיות בו, ואכן יש בו - היכולת להבין. להבין, למשל, שאושר לא נמדד בהכרח ברווחה כלכלית. שחינוך טוב הוא לא פקטור של כסף, שחוסן של עם לא נמדד מבעד לכוונת הרובה, שעמינו מעולם לא התגאה בכוח אלא במוח, שהצבא הוא צורך, והתורה היא ערך.

אילוסטרציה. ShutterStock
כי הרי לימוד התורה מחדד את המוח/ShutterStock

ועכשיו פנייה אליכם אחיי החילונים, האם באמת נראה לכם סביר שגבר בן 28 ואב לחמישה באמת מוותר מידי חודש על משכורת ממוצעת במשק כי הוא פרזיט? האם אתם סבורים שהוא מקדיש 11 שעות ביממה, לא כולל תפילות, ללימוד סזיפי ומאמץ, כי הוא עצלן? האם נראה לכם שהוא לא מלמד את ילדיו ליבה פשוט כי לא יודע כמה כסף אפשר לעשות "שם בחוץ" או שעתיד ילדיו אינו בעדיפות ראשונה אצלו? משהו נורא קורה בשיח הציבורי היום בישראל.זהו שיח סנילי שנערך מתוך טשטוש מוחלט.

האם אדם שמקריב את חייו, את הנוחיות, הכנסה יפה, פנאי, פאן, מעמד חברתי, מעמד כלכלי, עתיד, עושה את זה מתוך השתמטות? עושה את זה כי כיף לו? עושה את זה כי הוא לא מבין ש9,600 ¤ הם יותר מ720 ¤?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משהו נורא קורה בשיח הציבורי היום בישראל./מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה שבגינה בחרתי להקדיש את חיי ללימוד התורה היא מפני שהבנתי שעם ישראל זקוק לעתודה רוחנית שתשמר את לימוד התורה. לצד צבא, לצד אקדמיה, לצד, אם תרצו ואם יש עתיד, בידור ספורט ופנאי. הכל טוב ויפה, אבל התשתית של העם נמצאת דווקא בארון הספרים היהודי. סגרנו את הספר, וסגרנו את העם. זו הסיבה שבגללה סבי עזב את ביתו בגיל 14 ללמוד בישיבה, זו הסיבה שאבי למד תורה בתקופת הצנע, וזו הסיבה שאמשיך ללמוד תורה גם בשנת 2013. בעזרת השם

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully