וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לראות איזה יופי של ארץ יש לנו

עדי לוריא

18.7.2013 / 13:16

אם לא טסתם לחו"ל ואתם מחפשים מקומות לטייל בהם, מדריכות הטיולים של "האגודה להתנדבות" רוצות להמליץ לכם על מקומות קסומים בישראל כדי שתוכלו להתאהב בה מחדש

ביקשנו מנופר, רותי וטל, מדריכות הטיולים של האגודה להתנדבות, להמליץ לנו על מקומות לטייל בהם. הן יצאו לדרך, טיילו, התרשמו, נהנו וכמובן - חזרו עם המלצות חמות. אז מי שנשאר בארץ ומחפש מקום לטייל בו, קיראו את ההמלצות ותגלו מחדש איזה יופי של ארץ יש לנו.

נופר, מתנדבת במדרשת הגולן, ממליצה על דיר עזיז ומעיין כנף

הדבר הראשון שהתאהבתי בו בביישוב כנף הוא הנוף. לא סתם תושבי כנף קראו למקום "פיסת גן-עדן". נוף הכנרת שנשקף ממרומי המעיין מדהים, ובריכת המעיין מספקת ריענון לימי הקיץ החמים. ניתן לראות שביל שעולה מכיוון המעיין לעתיקות של בית כנסת מתקופת התלמוד. חדי העין ישימו לב למשהו שונה ומיוחד בבית הכנסת: לעומת שאר בתי הכנסת, שבנויים בדרך כלל על ציר מזרח-מערב (כיוון התפילה), בית כנסת זה בנוי על ציר צפון-דרום. זו צורה פחות מקובלת, אך אם נסתכל היטב נראה שבין העמודים ישנה גומחה בקיר ששימשה כמקום ספר התורה - והיא פונה מזרחה. דבר מעניין הוא שניתן לזהות כתובת ביוונית עליה רשום "יהודה", ואת המספר 295 - שמתייחס למספר השנים שעברו מאז חורבן בית המקדש. האתר מוקדש לזכרו של אשי נוביק ז"ל מהיישוב כנף.

איך מגיעים: 100 מטר לפני הכניסה ליישוב כנף פונים שמאלה לדרך עפר, ממשיכים כ-2 ק"מ עד החנייה ממנה יורדים אל המעיין או עולים לכיוון בית הכנסת.

מדריכות טיולים בשירות הלאומי. באדיבות המצולמים
מעיין כנף/באדיבות המצולמים

רותי, מתנדבת במדרשת עופרה, ממליצה על הר כביר

הר כביר, שנמצא בצמוד לישוב אלון מורה שבשומרון, הוא אחד מהמקומות היפים בארץ לדעתי. מה שמעורר השתאות הוא החיבור והמשמעות העמוקה שיש לעם היהודי ולהר המיוחד הזה: על ההר, שמספק תצפית על אזור שכם, הובטחה לאברהם אבינו ארץ ישראל: "ויעבור אברם בארץ עד מקום שכם עד אלון מורה;... וירא ה' אל אברם ויאמר: לזרעך אתן את הארץ הזאת.." (בראשית, י"ב, ו-ז). אברהם, שמגיע מעיראק ויורד דרום מערבה לכיוון ארץ ישראל, חוצה את הירדן והולך בנחל תרצה עד שמגיע לאזור שכם ואלון מורה. העמק שנפרס תחת הר כביר, הינו נחל תרצה ושכם יושבת בקצהו המערבי.
במרומי ההר נמצא "מצפה לונץ" ע"ש יוסף לונץ, שהיה מושל שכם, נקודת תצפית ייחודית שבימי ראות טובה ניתן אפילו לראות ממנה את הר חרמון. בסביבה הקרובה ניתן לראות את מעיינות בידאן (כפר ערבי סמוך) ואת העיר שכם, ולקבל מושג על גודלן של ערים פלסטיניות, משהו שלא מוכר לרובנו. בנקודה הגבוהה של גבעת התצפית נמצא קבר של שייח' בילאל, קדוש מוסלמי, אשר שימש כמואזין של מוחמד.

דרכי הגעה: מגיעים לישוב אלון מורה ועוקבים אחר שלטי המועצה החומים המוצבים לאורך כל הדרך עד ההגעה לתצפית. הייתי ממליצה לעשות את המסלול המעגלי הקצר במקום ולהביא אתכם ספר תנ"ך להמחשת הנוף.

מדריכות טיולים בשירות הלאומי. באדיבות המצולמים
הר כביר/באדיבות המצולמים

טל, מתנדבת במדרשת "אל ארצי" באילת, ממליצה על הר צפחות

מסלולו של הר צפחות (מסלול למיטיבי לכת) מתחיל בחניון לילה של נחל שלמה תחתון, הנמצא מעט אחרי חוות הגמלים. המסלול עובר בנחל ומוקף בהרי אילת המרשימים ואבני גרניט מיוחדות. המקום יוצר חיבור לעם ישראל משום שבני ישראל עברו כאן לאחר שהלכו שנים רבות במדבר: "ונעבור מאת אחינו בני עשו היושבים בשעיר, מדרך הערבה, מאילת ומעציון גבר" (דברים, ב, ח). מבחינתי, הקסם של המדבר מתבטא בעובדה שהוא שומם, שקט, הנוף בו קבוע וגורם לאדם להרגיש קטן לעומת הקב"ה. אילת היא הנקודה בה עובר עם ישראל מהמדבר אל ארץ ישראל, מעבר פיזי ובעיקר נפשי, והם מבינים שמכאן הם מתחילים התחלה חדשה ועוברים מהגלות אל הגאולה.

איך מגיעים: לאחר ההליכה בנחל, עלו בעלייה תלולה שבסופה הפתעה - מולכם מתגלה נופו עוצר הנשימה של מפרץ אילת. זהו מקום לעצור, להתרשם מהנוף ולהצטלם. לאחר מכן נמשיך בסימון הירוק עד שנגיע לבית ספר שדה אילת ונסיים בו את הטיול.

מדריכות טיולים בשירות הלאומי. באדיבות המצולמים
צפחות/באדיבות המצולמים

* בנות השירות הלאומי מהאגודה להתנדבות, משרתות במדרשות כמדריכות טיולים בכל רחבי הארץ. המתנדבות עוברות קורס הכשרה אינטנסיבי מטעם איגוד המדרשות ומתחייבות לשנתיים שירות לאומי במדרשה. הסיורים והטיולים אותן מעבירות המדריכות כוללים חומר אינפורמטיבי וערכי לחניכים, דגש על ידיעת ואהבת הארץ והנחלת הערך של חיבור האדם למולדת.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully