וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לאו על עגונות: "נעשה המקסימום במסגרת ההלכה"

הרב הראשי האשכנזי התייחס לקיבעון ההלכתי שסיגלה לעצמה הרבנות הראשית, והבטיח: "לאורך השנים, כאשר נתקלתי בבעיה - חיפשתי להקל ולסייע". הרב סתיו: "העסקנים ניצחו"

צילום: מור שאולי, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

"לאורך השנים, כרבן של מודיעין ושוהם, כאשר נתקלתי בבעיה מסוימת - חיפשתי בספרים כיצד להקל ולסייע", כך התבטא הבוקר (חמישי) הרב הראשי האשכנזי הנבחר, דוד לאו, בהתייחסו למצבן של הנשים העגונות בישראל. בראיון לגלי צה"ל נשאל הרב לאו אם הקיבעון ההלכתי שסיגלה לעצמה הרבנות הראשית עם השנים ישונה כדי להקל על הציבור: "אני יכול לומר שבמסגרת ההלכה נעשה את מקסימום המאמץ, כי נחשוב על כל אחד ואחת מהעם, כיוון שאני מרגיש חלק מהעם", אמר לאו.

הרב לאו, שזכה ב-68 קולות וגבר במרוץ על הרב דוד סתיו, תיאר את השתלשלות האירועים שקדמה לרגע המשמח. "הגענו לפתח הבית של אבא, ישבנו שנינו והאזנו, והנה אנחנו שומעים את התשובה. האמנתי ברגע הראשון בתוצאות כי ידעתי מה אני מייצג", אמר. "אני יושב ליד אבא, אבא מחבק אותי ואני מרגיש שיש המשכיות ברבנות. אבל הפעם זה מישהו מכאן, יליד הארץ", הסביר.

לדברי הרב לאו, לאחר היוודע דבר ניצחונו, אמר לו אביו - שכיהן גם הוא בתפקיד - כי מצפה לו עבודה רבה. "הוא אמר: 'אתה יודע שזו אחריות כבדה', ואמרתי שאני יודע", סיפר. "בתקופה האחרונה היו הרבה אנשים טובים שיצרו קשר והציעו לעזור, גם הרב שטיינמן, הרב עובדיה יוסף וראש הממשלה, שאמר שאכפת לו מאוד מהיהדות. אני מרגיש רב של כולם, קשור לכולם", סיכם.

הרב סתיו: "קבוצת עסקנים גברה על הרוח"

המפסיד של אמש, הרב דוד סתיו, הביע את כאבו הבוקר. "אנחנו מבינים שלעם ישראל ולמדינת ישראל יש אכזבה גדולה, אבל אני אישית הולך לתפילת השחרית עם הרבה תקווה בלב", אמר לגלי צה"ל.

"אני חושב שמה שקרה אתמול הוא שקבוצת עסקנים, שאין לה שום קשר לחברה הישראלית ולמדינת ישראל, הצליחה לגבור על הרוח של עם ישראל", תקף הרב סתיו. "אבל אנחנו לא מיואשים ולא עצובים. אנחנו מאמינים שארגון צהר ומסגרות אחרות ימשיכו לחזק את עם ישראל ולהאהיב את הזהות היהודית. אם עד היום חיתנו 4,000 זוגות בשנה, אנחנו נגיע גם ל-8,000", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully