וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצל'ה מתנצל: האשמת החרדים ברחצה באנדרטה - לשון הרע

1.8.2013 / 16:01

בראיון לרדיו חרדי, אמר חבר הכנסת לשעבר מ'האיחוד הלאומי': "צריך להוקיע את כל מי שנכנס לבריכה, זה חילול ה' גדול. אבל צריך להבין שהם לא חרדים אלא פרחחים".

בראיון לרדיו קול חי, אמר יעקב כץ (כצל'ה) המשמש כיום אחד המנהלים של ערוץ 7 ועיתון בשבע, כי צריך לבדוק איך בערוץ 7 הוציאו לשון הרע על החרדים בסיפור הרחיצה באנדרטת אסון המסוקים בצפון.
בשיחה עם וואלה! יהדות, מסביר כצלה כי הראיון ברדיו קול חי עסק בנושא אחר וכשנשאל על הכתבה שחשפה את התנהגות הרוחצים הוא ענה כי "צריך להוקיע את כל מי שהלך ונכנס לבריכה של האנדרטה, זה חילול ה' גדול. אבל יחד עם זאת צריך להבין שהם לא חרדים אלא פרחחים".
כצלה הוסיף כי גם הציבור הדתי לאומי והמתנחלים סובלים מהכללות הללו ואסור לערוץ 7 לטעות בדבר כזה: "אנחנו לא אוהבים שעושים לנו את זה ואסור לנו לעשות זאת לאחרים. אסור להכליל בשום צורה לא מתנחלים, לא חילונים, לא דתיים לאומיים ולא חרדים. ההתנהגות של הרוחצים היא פרחחות אבל אין לקשר אותה לחרדים. כולם צריכים לכבד את חללי צה"ל וזה עניין חינוכי שצריך לעבוד עליו בכל המגזרים".
לדבריו הטעות הייתה טכנית אבל היא בכל זאת מצריכה בדיקה: "הכתב טעה שבכותרת היה כתוב חרדים זו הכללה לא נכונה, היה צריך לכתוב פרחחים ולא לשייך אותם לציבור החרדי. בכל ציבור יש קבוצות שוליים ולא צריך להכליל בגללם את כלל הציבור. כמו בכל מערכת שיש טעות עושים בדיקה, לאור ההכללה צריך לעשות בירור בעניין".

לעומתו, עוזי ברוך העורך הראשי של ערוץ 7, מסר כי מבדיקה עם מנהלת הערוץ עולה כי אין כל ביקורת או צער על הכתבה: "אני אישית, גאה בחשיפת ההתנהגות הבזויה והמכוערת באתר ההנצחה ומקווה שהחשיפה תוביל לחשבון נפש בכל המגזרים ביחס לחללי צה"ל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully