וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים זועמים על משרד החינוך: רוצים להרוס את המגזר

צביקה גרוניך

4.8.2013 / 11:31

קמפיין משרד החינוך נגד אפליה עדתית במוסדות החינוך החרדיים מסעיר את הציבור החרדי: "אנו עדים למהלכים העלולים להרוס את המגזר החרדי ולכן אין בכוונתנו לשתף עמו פעולה"

משרד החינוך יצא בקמפיין למלחמה באפליה העדתית במוסדות החינוך החרדיים. מטרת הקמפיין היא למנוע את האפליה במוסדות החינוך החרדים. הקמפיין קורא להורים מהמגזר החרדי לערער על אי קבלה למוסד חינוכי במידה והרגישו כי נעשה להם עוול בעת רישום ילדיהם למוסד.

במגזר החרדי מותחים ביקורת כנגד שר החינוך הרב שי פירון. לטענתם, מדובר בגימיק של יועציו בכדי להסיט את הביקורת שנמתחה כלפיו מאז נכנס לתפקידו.

לדברי גורם בכיר במגזר החרדי, פירון הגיע לתקן את הציבור החרדי: "מאז שהשר פירון נכנס לתפקידו אנו עדים למהלכים העלולים להרוס את המגזר החרדי ולכן אין בכוונתנו לשתף עמו פעולה. לא רק אתו אלא עם כל מפלגתו שקמה בכדי להתנגח בחרדים".

בניגוד לאותו בכיר, דוחה יואב ללום, חרדי המכהן כיו"ר תנועת "נוער כהלכה", את הטענות כי מדובר בתרגיל של יועצי השר. בשיחה עם וואלה! יהדות אומר ללום: "שר החינוך לא עושה עלינו תרגיל. לשם שינוי הוא מפעיל את המערכות הקיימות בניגוד לשר הקודם, אבל עדיין ארוכה הדרך".

לדבריו, "הקמפיין לא ישים סוף לאפלייה ואף לא ימזער אותה. מטרתו היא אחת - לגרום להורים לפנות לוועדת הערר. ישנם לא מעט הורים הנתקלים בבעיות מול המערכת ולצערנו הם לא יודעים את הזכויות שלהם ואינם יודעים כי ישנה ועדה כזו".

ללום טוען כי פעילות השר מתבקשת, וזאת בכדי לתת לחרדים מכה אשר תגרום להם לחזור למסלול הנכון: "לצערנו הרב, ומבלי להשוות כמובן, עם ישראל תמיד היה צריך אנשים מבחוץ שיתנו לו מכה בכדי לחזור למסלול. בעבר היו אלו המן ונבוכדנצר וכיום יש את אחמדינג'אד ומחבלים פלסטינים. לפעמים היו אלו אנשי שמאל או טומי לפיד ולעיתים ישנם אנשים מתוכנו שקמים וזועקים, וכמובן שאני לא משווה את שר החינוך לדוגמאות שהבאתי כאן".

עד כה לא התקבלה תגובת משרד החינוך

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully