וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידים שוטים, תפקחו את העיניים

משה גלילי

8.8.2013 / 9:36

דוד המלך חטא? טוב, הוא לא הגיע לקרסולי הרב אלון. הכל זה ניסיונות מריבונו של עולם שרק אדם גדול כמו רבנו מוטי זוכה בהם. טור דעה מחסיד לשעבר שהפסיק להיות שוטה

לעולם לא אהיה אסטרונאוט. כנראה שגם לא טייס. בוודאי לא שחקן כדורסל מקצועי ולמרות שאשתי תחלוק עליי - גם עולם הדוגמנות אינו מצפה לי בקוצר רוח. לרשימת התארים המכובדת הזו אפשר להוסיף גם תואר אחד נוסף: "חסיד שוטה". לא אהיה חסיד שוטה. פשוט אין לי את זה. כזה אני.

כשאנשי ציבורים נכבדים, נטולי פניות אשר לא דבק בהם רבב, מעידים לאחר בירור מעמיק שאחד משלהם - רב חשוב, פופולרי ומוערך - ביצע מעשים נוראיים, אני מניח שזה כנראה נכון. כאשר קורבנות נוספים צצים ובוחרים באומץ לפעול בהליך פלילי, אני מסיק בצער שמדובר בעבריין מין סדרתי. כשהוא מורשע בדין, אני כבר לא ממש מתרגש. אמנם איני מורה הלכה אבל שניתי פרק או שניים. אני יודע שאין צדיק אשר לא יחטא. יודע שכל הגדול מחברו - יצרו גדול ממנו. יודע שמעשים נוראיים כאלה, למרבה הצער, שכיחים בעולמנו. יודע שמוטי אלון הוא לא הרב הראשון שפשע מול תלמידיו וטוען לעלילת דם, וכנראה גם לא האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אלון וחסידיו בשיעור השבועי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל לא כולם כמוני. לא מעט אנשים חיים בעולם שונה משלי, עולם קרוב אבל רחוק. כשרבנים גדולים כמו רבני "פורום תקנה" מספרים להם על רבם שסרח, הם מסרבים לקבל. לך תסמוך על רבנים בימינו, הכל משחקי פוליטיקה וכוח, הם אומרים, אי אפשר להאמין לרבנים בדור הזה. חוץ מלצדיק האמת, כמובן, רבנו מוטי. כי הוא עיוור למשחקים הללו. הרי לכל כך הרבה אנשים יש סיבות לפגוע בו. הוא רב כל כך פופולרי, רבנו מוטי, ולכל הרבנים הגדולים יש אויבים, ואם אין להם אויבים זה רק בגלל שאינם רבנים במדרגה של רבנו מוטי. כי רבנו מוטי צדיק וישר. אדם הראשון חטא, ומשה רבנו, ודוד המלך. נו, אז מה? לו היו מגיעים לקרסולי רבנו מוטי, לך תדע איך היינו נראים היום. הכל ניסיונות מריבונו של עולם שמייסר אותו מאהבה. נסיונות קשים שרק אדם גדול כמו רבנו מוטי זוכה בהם.

לא, לא יפה בכלל מה שאתה עושה. לועג לרב הצדיק? מזלך שהוא במדרגה נעלה כל כך וימחל על כבודו ולא יגיש נגדך תביעת דיבה. לא מגיע לך, חביבי, אבל כזה הוא רבנו מוטי. צדיק. אז תמשיך לבזות את הרב הקדוש, תמשיך. האמת עוד תצא לאור ואתה תקבל את גמולך. בטח חמים ונעים שם, בעולמם של החסידים השוטים ואפילו ממוזג בקיץ.

הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013. ג'יליס
הרב אלון/ג'יליס

גם אם תצא בת-קול משמיים ותזעק אליהם: "די, חלאס, מה נסגר אתכם? הוא היה גם אחד הפייבוריטים שלי, אבל כרגע הוא במינוס רציני. כל עוד תמשיכו לחבק אותו ככה (אופס, יצא לי משחק מילים) הוא לעולם לא יעשה תשובה", הם ישיבו בזריזות: "אין משגיחין בבת קול". ובכלל, מי צריך בת קול. הרי הרב דרוקמן לצדנו והוא סוג-של-מגבה אותו. ומי לנו כרב דרוקמן, אדם עתיר זכויות שלא דבק בו רבב (חוץ מהפעם ההיא בה גיבה ותמך ברב קופולוביץ' שאנס את תלמידיו), שכל מגמתו לאחדות הציבור (חוץ מהפעם ההיא כשנבחר לכנסת מטעם המפד"ל והתפלג ממנה למפלגה אחרת שהקים).

יפה לכם, חסידים שוטים. הכל כה פשוט בעולמכם. השמש זורחת, הציפורים מחייכות, והגשם תמיד יורד בעיתו. גשם תמיד יש בשפע בעולמם של החסידים השוטים. כי נשמתם הפצועה של קורבנות מוטי אלון לא מפסיקה לבכות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully