וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר הפרטי שהביא את סרבן הגט למעצר

11.8.2013 / 14:06

אישה שביקשה להתגרש עקב אלימות קשה הפכה למסורבת גט בשל דרישת הבעל כי לא תינשא לעולם. מידע שהועבר לאגף העגונות ותושייתו של חוקר פרטי הובילו לשחרורה של האישה

שרונה ובעלה התחתנו לפני 13 שנים. היא בחורה ישראלית והוא תושב אנגליה. לאחר חתונתם עברו להתגורר באנגליה, מקום מגוריו, והחלו את חייהם המשותפים. תוך זמן קצר הבעל החל להפעיל כנגדה אלימות מילולית ופיזית, וכמו כן פגע בה כלכלית. למרות הקשיים החליטה להמשיך את נישואיה ולשניים נולדו ארבעה ילדים. כאשר האלימות הלכה והחמירה, החליטה שרונה שהיא רוצה לשים קץ לנישואים הכושלים.

לפני כחצי שנה נפרדו, אך הבעל המשיך להתנהג בצורה אלימה והתנה את מתן הגט בתנאים בלתי הגיוניים. הוא דרש שהיא תוותר על חלקה ברכושם המשותף, תוותר על המזונות ותתחייב לא להינשא לעולם. שרונה פנתה לבית הדין באנגליה, אך על פי חוקי המדינה - גם אם בית הדין יחייב מתן גט, לא ניתן יהיה לאכוף אותו. כשהתברר לה שרק בישראל מופעלות סנקציות כלפי בעל שמסרב לתת גט, החליטה לפנות לארגון "יד לאישה", ארגון המטפל בנשים עגונות ומסורבות גט. מהר מאוד התחוור כי כל זמן שהבעל שוהה בחו"ל לא ניתן להפעיל נגדו סנקציות. אך מידע חשוב אפשר פריצת דרך בנושא. לאחר שיחה עם ילדיה, התברר לשרונה כי בעלה מגיע לחתונה של קרוב משפחה בארץ, היה ברור כי לא ניתן לפספס את ההזדמנות להביא לשחרורה.

כת חרדית במודיעין עילית, פברואר 2013. עומר מירון
למרות הקשיים החליטה להמשיך את נישואיה/עומר מירון

המידע הועבר לעו"ד תהילה כהן מ"יד לאישה" שמטפלת בתיק, וממנה הועבר המידע לאגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. תוך זמן קצר, הוצא צו מעצר בארץ כנגד הבעל הסרבן עם שחרור בערבות על סך 200 אלף ש"ח. כעת ניתן היה לעצור את הבעל. לצורך כך הופעל חוקר פרטי שהמתין לבעל באולם בבני ברק. המשטרה קיבלה את הפרטים ועשתה את דרכה למקום אך לפתע, הבעל עזב את האולם ונכנס לרכב שהחל לנסוע מהמקום לפני שהמשטרה הספיקה להגיע למקום. החוקר שהבין כי מדובר בהזדמנות חד פעמית החל לעקוב אחר הרכב תוך כדי שהוא מעדכן את המשטרה. בשלב מסוים, עקף החוקר את רכבו של הבעל ועצר באמצע הכביש תוך כדי שהוא מביים תקלה מכנית ברכבו באמצע רחוב השומר בבני ברק. החוקר שיצא מהרכב, פתח את מכסה המנוע ו"טיפל" בבעיה המכנית כשרכבים רבים, כולל הרכב בו נסע הבעל, עומדים במקום. לאחר מספר דקות, הגיעה המשטרה ועצרה את הבעל הסרבן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה ועצרה את הבעל הסרבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

למחרת הגיע הבעל לבית הדין מלווה בעורך דינו וטען שאין לבית הדין בארץ סמכות לדון בנושא ועליו לעזוב את הארץ. הדיין קבע כי הנושא ייבדק בדיון לאחר הפגרה, בעוד שלושה חודשים ועד אז הבעל לא רשאי לעזוב את הארץ. הבעל שחתם על הערבות, שוחרר למקום בו הוא לן בעת שהותו בארץ. למחרת חזר הבעל לבית הדין והחל משא ומתן על תנאי הגט. הבעל המשיך להחזיק בדרישותיו אך לאחר שהבין כי לא תהיה לו ברירה, הוא וויתר על מרבית התנאים לרבות דרישתו המופרכת כי שרונה לא תינשא לעולם, וחתם על הגט המיוחל. שרונה קיבלה חלק מהרכוש שלהם בארץ. שאר פרטי הסכם הממון ומזונות הילדים ידון בבית המשפט באנגליה.

לדברי עו"ד תהילה כהן, הגורמים כולם נרתמו בצורה יוצאת דופן: "במקרה הנוכחי, כולם בלי יוצא מן הכלל, פעלו בצורה מדהימה. גם בית הדין וגם אגף העגונות ניצלו את חלון ההזדמנויות ואפשרו להגיע לתוצאה המיוחלת. אני שמחה על כך".

מ"יד לאישה" נמסר כי העמותה שמחה לעזור לכל אישה המתקשה לקבל את הגט, בין אם היא תושבת הארץ או תושבת חו''ל, עוד ציינו כי: "עו''ד תהילה כהן קיבלה לידיה המיומנות את התיק, ניהלה משא ומתן מול בעל סרבן גט ותוך 48 שעות הגט ניתן. אנו מודות על שיתוף הפעולה עם מחלקת העגונות של הנהלת בתי הדין הרבני, ושמחות יחד עם שרונה על קבלת הגט".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully