וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרון רזאל וידידיה מאיר קובעים חברותא במופע חדש

22.8.2013 / 14:55

אהרון רזאל מגלה מה הביא אותו לכתוב אלבום שלם על עולם התורה, על החיבור המיוחד עם העיתונאי ידידיה מאיר שהביא לסדרת מופעים בשבוע הבא. וכמובן סיפור על שבת בלתי נשכחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האלבום, "קבעתי את מושבי" הוא לא אלבום שגרתי. רזאל שר שירי הלל, על הנושא הכי פחות פופולארי בתקופה האחרונה – 'לימוד התורה' ויותר מכך, הוא עושה זאת לאחר הצלחה גדולה מאוד עם אלבומו הקודם, 'מה עשית היום' שנמכר באלפי עותקים, הושמע בכל תחנות הרדיו כולל בפלייליסט של גלגלצ.

למה להוציא אלבום כזה? היית על הגל ואפילו השמיעו אותך בגלגל"צ

"אכן אנשים אמרו לי שזה לא מסחרי וזה לא כדאי, אך אני לקחתי דוגמה מבוב דילן שעשה את המוזיקה שהוא אהב ולאו דווקא מה שהקהל ציפה ממנו, בסופו של דבר, זה מה שאהבו בו. היום אומרים לי 'כל הכבוד שאתה הולך עם האמת שלך', זה מאוד מחזק אותי", מצהיר רזאל. לדבריו, הוא לא ציפה לתגובה כה חמה מהקהל, "בעיקר בקהל הדתי" מגלה אהרון ומוסיף, "זאת הייתה הפתעה נעימה. אנשים פשוט אוהבים את התורה". רזאל מספר על אנשים שנתקלים בו ברחוב, עוצרים אותו ואומרים "אתה חייב לשמוע את הילדים שלי שרים את השירים שלך על התורה".

יש תמיד את הסבלנות להקשיב לסיפורם של האנשים ברחוב?

"מוסיקאי מפורסם סיפר לי פעם שכשהוא נסע לאומן בראש השנה, הרבה אנשים עצרו אותו ברחוב, ואמרו לו שהמוזיקה שלו מדהימה ונוגעת. הוא שאל את רבו מה לעשות ונענה - זהו תפקידו בעולם ועליו לקבל זאת באהבה ולתת תשומת לב לכל אחד, עד כמה שניתן. גם אני משתדל לתת לכל יהודי הרבה אהבה והקשבה" מסכם אהרון בחיוך נבוך.

דעתי עליה: "והנה ידעתי כי יתלחשו עלי, הלא זה האיש אשר ידענו בו, שהיה מסוחרי ארץ, ותורתו אימתי נעשת"

כיצד בכלל חשבת על אלבום כזה?

"תמיד אהבתי לעשות שירים על עולם התורה", מספר אהרון. "עשיתי בעבר שירים כמו השיר 'חגיגה' ושירים אחרים, שיר אחד בכל אלבום שהוצאתי" אומר רזאל ומגלה כי מאז שחזר בתשובה היה לו חלום, לעשות אלבום שלם עם מילים מעולם התורה.

"קבעתי את מושבי" עם ידידיה מאיר.

"לפני מספר שנים העיתונאי ידידיה מאיר, גר בשכנות אלי בנחלאות", מספר אהרון, "בתקופת ההתנתקות עשיתי שיר, 'כאשר יבוא' על הגירוש מגוש קטיף, שיר שהוא מאוד אהב". מאז, כל שיר חדש שלי, אני שולח אליו ושומע את דעתו. "התחברנו, גם בפן האישי מעבר למוזיקה, מאוד אהבתי את האצילות המיוחדת ואת נועם הליכותיו" מחמיא אהרון ומוסיף: "ידידיה מאוד אוהב לדעת מה הם הסיפורים הקטנים שעומדים מאחורי השירים, מה המקור לכל שיר ועל תהליך יצירתו".

קבעתי את מושבי

גם ידידיה מאיר לא חוסך בשבחים על רזאל: "הוא הצליח לרגש קהל גדול, לא רק קהל של בני תורה. אהרון שר, על איך הוא 'כאדם הרץ בשדה הקרב' ומהי התורה בשבילו, אותי עניין להעמיק יותר בנושא וכך נולד המופע", מספר מאיר ומבהיר, "אלו לא סתם שירים, לכל שיר יש סיפור מאחוריו".

ניצני הרעיון למופע קבוע, התרחשו במופע ההשקה לאלבום, בצוללת הצהובה בירושלים: "אני כמובן הייתי שם כמו כולם ואהרון הזמין אותי לבמה, להגיד כמה מילים, דבר שמאוד החמיא לי", אומר ידידיה בחיוך. "סיפרתי קטע של חמש דקות על האלבום מזווית הראייה שלי וכך זה נולד. להופעות שלו אני הייתי הולך בין כה, אז להופיע איתו זאת חוויה מדהימה בעיני".

מה מצפה לנו במופע?

"ברוב המופע" מסביר ידידיה, "יהיו שירים מכל הזמנים בדגש על האלבום האחרון, ואני נותן כמה קטעים של דיבור בפתיחה ובאמצע. החלק המסקרן ביותר יהיה כשבאמצע ההופעה, אהרון ישב על ספה ואני אראיין אותו על הדיסק, על החיים שלו, על קביעת מושבו בבית המדרש ועל המשמעויות". לדעת ידידיה, אלו הנושאים החשובים שצריך לדבר עליהם: "דווקא עכשיו כולם מדברים על השוויון בנטל וגיוס בחורי ישיבות, אך על הדבר עצמו, 'לימוד התורה', אף אחד לא מדבר", מבהיר.
"אהרון בעיני הוא אמיץ, חוץ מהעובדה שהוא מוזיקאי גאון וענק, הוא הבן אדם הכי צנוע, חסר אגו ועניו שאני מכיר". ידידיה מסביר כי דווקא בתקופה הזאת, העיסוק בלימוד התורה הוא אומץ לא רגיל. "היום עושים דברים שהם יותר לכלל ישראל ורזאל מדבר על הארד-קור – לימוד התורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כי בנסיעתי בדרך, דעתי עליה..."

כשאני שואל את רזאל מה הכי מרגש אותו, אני מבין למה התכוון מאיר. "הכי מרגש אותי, זה ללמוד עם חבר תוך כדי נסיעה להופעה, או לשמוע וורט (חידוש) יפה, של ר' שלמה קרליבך", אומר אהרון בפשטות.

מה הכי משמח אותך?

"המון דברים משמחים אותי" אומר רזאל בהתלהבות. "בוא נתחיל מהילדים שלי, משמח אותי מאוד לעשות איתם חברותא וללמד אותם משהו חדש. גם כשאני רואה שהמוזיקה שלי נוגעת באנשים, אני מתמלא שמחה. הרי לכל אמן יש את החלום, שיצירותיו ופרי עמלו יתחברו ויחברו בין האנשים".

ואיך אפשר בלי סיפור לשבת...

"ספר לי על חוויה בלתי נשכחת הקשורה לשבת", אני מבקש מרזאל. "יש שבת אחת שלא אשכח". פותח אהרון את סיפורו, "כשנסענו אשתי ואני לגואה שבהודו, לשליחות בבית היהודי, זכורה לי במיוחד שבת אחת. בכל השבוע, היו מתארחים אצלנו כל מיני טיפוסים מעניינים ומיוחדים, בחורים צעירים חלקם מקועקעים וכל מיני חברה כאלה ואחרים, אך בשבתות, גם הרחוקים ביותר היו מגיעים לעשות איתנו קידוש. בבוקר שבת אחת, התיישבנו לקידוש והסעודה הסתיימה רק במוצאי שבת, למדנו ודיברנו על כל כך הרבה דברים, ואני זוכר שלא קמתי אפילו פעם אחת. הייתה שבת כל כך מיוחדת כי כל מי שהיה שם, חזר בתשובה וכיום לומד תורה בישיבה או בכולל".

לסיום, תשלים את המשפט: אהרון רזאל הוא?

"מחכה לגאולה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המופע המשותף יתקיים בשבוע הבא:

•יד בנימין יום שני כ' אלול 26.08 | אודיטוריום יד בנימין | אורח מיוחד: יונתן רזאל

•ירושלים יום רביעי כ"ב אלול 28.08 | אולם ז'ראר בכר | אורח מיוחד: יצחק מאיר

•רמת גן: יום חמישי כ"ג אלול 29.08 | תיאטרון היהלום | אורח מיוחד: שולי רנד

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully