וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מוטי יוגב הותקף על ידי חרדים במודיעין עילית

23.8.2013 / 15:46

ח"כ יוגב, הותקף היום ע"י חרדים שהאשימו אותו כשותף "לממשלת הקיצוצים". יוגב: "הבנתי ללבו". באירוע חרדי אחר סרב יו"ר החינוך העצמאי ללחוץ את ידו של סגן שר הדתות

הקיצוצים החדים בישיבות, בכוללים ובקצבאות הילדים מכעיסים לא רק את חברי הכנסת החרדים, אלא גם את הרחוב החרדי עצמו: ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, הותקף היום (שישי) על ידי חרדים במאפייה במודיעין עילית לאחר שהואשם על ידם כשותף "לממשלת הקיצוצים". אתמול, באירוע חרדי בירושלים, סירב יו"ר החינוך העצמאי, ללחוץ את ידו של סגן שר הדתות הרב אלי בן דאהן שאף הוא ממפלגתו של יוגב.

ח"כ יוגב הגיע היום (שישי) בצהריים למאפיית 'יעלה' במרכז המסחרי בשכונת ברכפלד בעיר מודיעין עילית. אברך שזיהה את יוגב צעק לעברו בפני הקונים: "הגיע ח"כ טמא מ'הבית היהודי', כולם לצאת מהחנות, אסור לנו להיות כאן, החנות טמאה". בחנות התעוררה מהומה. שניים מהאברכים הצטרפו לצעקות האברך נגד יוגב, אולם אחרים מחו נגדם.

ביציאה מן החנות, לחץ ח"כ יוגב את ידו של האברך והאחרון המשיך להטיח בו האשמות קשות."זו תקרית לא נעימה, אך הבנתי ללבו", אומר יוגב בשיחה לוואלה! יהדות, "אנחנו מודעים לכך שיש האשמות נגד "הבית היהודי" ברחוב החרדי מאחר ואנחנו שותפים בממשלה עם 'יש עתיד', השותפות הזו עוררה סימני שאלה שידענו להצביע עליהם מראש וסימני שאלה שאנחנו יודעים להצביע עליהם עכשיו. נעשה את חשבון הנפש כי אין בכוונתנו לפגוע בציבור החרדי ומטרתנו היא לצמצם את הפגיעה שקיימת באופן לא מידתי ברבדים שונים בעולם התורה וגם בצד החברתי, קיצוץ קצבאות הילדים שמשליך בעיקר על הציבור החרדי".

האירוע נגד יוגב מצטרף למקרה נוסף הממחיש את התחושות בציבור החרדי. בברית לבנו של היחצ"ן החרדי, יום טוב ביכלר, באולמי 'בית ישראל' בירושלים הוזמנו בכירים בציבור החרדי ושורה ארוכה של פוליטיקאים. על פי הדיווח באתר 'כיכר השבת', יו"ר 'החינוך העצמאי', הרב אברהם יוסף לייזרזון סירב ללחוץ את ידו של סגן שר הדתות, הרב אלי בן דאהן. "הנוכחים במקום, שמו לב לתקרית והדבר עורר סערה", נכתב בדיווח. לייזרזון עצמו הסביר כי למרות ידידותו עם בן דאהן, הוא סירב ללחוץ את ידו מאחר והרגיש פגוע מהשותפות של מפלגתו לקיצוצים בעולם הישיבות ובקצבאות הילדים אשר יש להם השלכות גם על הרחוב החרדי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully