וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ בש"ס: להקדים הכתרת בנו של הרב יוסף לרב ראשי

26.8.2013 / 0:28

הרב חש ברע ונלקח לבדיקות ואשפוז בבית החולים הדסה עין כרם, ובכירי המפלגה לחוצים להקדים את הכתרת בנו לרב הראשי הספרדי, כדי שאביו יוכל להגיע אליה. "הרב יוסף חש בטוב"

אשפוזו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הצליח להכניס אתמול (ראשון) את בכירי המפלגה ללחץ. בימים האחרונים, מאז בחירת בנו, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לתפקיד הרב הראשי הספרדי, עסוקים בני ביתו של הרב ובכירי המפלגה בהכנות לקראת ההכתרה הרשמית בה יולבש בגלימה המסורתית. בסביבת הרב מתנהל מרוץ נגד הזמן במטרה לערוך את ההכתרה בהקדם כדי שלמרות מצבו הבריאותי, יוכל הרב להשתתף בה.

אתמול בוקר נלקח הרב יוסף בן ה-93 לבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שבימים האחרונים חש ברע וסבל מכאבים עזים. בבית החולים אמרו כי הרב יאושפז למספר ימים להליך של בדיקות וטיפולים. פרופ' חיים לוטן, מנהל אגף הלב, מסר כי הרב יוסף חש בטוב והוא תחת השגחה וטיפול. פרופ' לוטן הוסיף כי בשלב זה הוא לא צפוי לעבור טיפול משמעותי, אלא אם כן תוצאות הבדיקות שעבר יהיו מדאיגות.

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה"/עומר מירון

בינתיים, בבית הרב עושים כל שביכולתם לקיים את הכתרת בנו כמה שיותר מוקדם, כאמור, על מנת שהרב עצמו יוכל להשתתף בטקס. בהזמנות ששלחו טרם האשפוז "עדת הספרדים ועדות המזרח בירושלים", הוועד הממונה על עריכת הטקס, נכתב כי הטקס ייערך בתאריך שנקבע מראש ללא שינויים בשל "בריאותו הרופפת ומשאת נפשו להכתיר את בנו הרב יצחק יוסף לכהונה הרמה ביום הולדתו שחל בי"ב תשרי".

בתו כך ברחוב החרדי ממשיכים לעקוב בדאגה אחר מצבו של הרב יוסף ובהיכלי הישיבות והכוללים נערכו היום תפילות לרפואתו. בני משפחתו, מקורביו ותלמידיו של הרב יתכנסו אחר הצהריים לעצרת תפילה שתתקיים לרפואתו ברחבת הכותל המערבי, בה צפויים להשתתף בניו של הרב יוסף ורבנים נוספים בציבור החרדי ספרדי. יצוין כי כלתו של הרב, יהודית יוסף, הקדימה היום את חזרתה לישראל מניו יורק, שם שהתה במסגרת חופשה פרטית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully