וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרת התפילה לרב עובדיה: אריה דרעי נעדר

26.8.2013 / 22:15

בעצרת תפילה המונית שנערכה הערב (שני) ברחבת הכותל המערבי נכחו גדולי הרבנים וביניהם הרבנים הראשיים. אריה דרעי והרב שלמה עמאר, הרב הראשי לשעבר, נעדרו מהעצרת

רבנים, מקובלים, ומאמינים מילאו הערב (שני) את רחבת הכותל המערבי לעצרת תפילה לרפואתו של הרב עובדיה יוסף. הם העתירו בתפילה, קראו פרקי תהילים, אמרו קטעי סליחות ותקעו בשופרות לרפואתו. בגזרה הפוליטית של ש"ס נכחו רק חברי הכנסת אלי ישי ואיציק כהן אולם, יו"ר המפלגה, ח"כ אריה דרעי נעדר. הרב שלמה עמאר, הרב הראשי הספרדי לשעבר, נעדר גם הוא מהתפילה, ככל הנראה על רקע המתיחות השוררת בינו לבין משפחת יוסף מאז הבחירות לרבנות הראשית, אז פעל בניגוד לדעתו של הרב עובדיה יוסף, לטובת מועמד אחר - הרב ציון בוארון.

ביום ראשון אושפז מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס עקב כאבים עזים מהם הוא סובל בתקופה האחרונה. לדברי מקורביו, הרב בן ה-93 סובל מאי ספיקת לב ומכאבים בגבו, באזור הניתוח שעבר לפני כחודש וחצי. ח"כ אלי ישי, הגיע לתפילה בכותל המערבי וסיפר כי ביקר בצהריים את הרב יוסף בבית החולים. ישי קרא להמשיך בתפילה לרפואת הרב: "התפילות עוזרות ויעזרו הלאה בעזרת השם".

הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף השתתפו גם הם בתפילה ואליהם הצטרפו רבנים מוכרים ברחוב החרדי ספרדי, ביניהם, הרב ראובן אלבז והמקובל הרב בניהו שמואלי. הרב הראשי, דוד לאו אמר לוואלה! יהדות: "אישיותו של הרב יוסף היא נדירה, בקנה מידה של דורות". לאו הוסיף: "זו הזכות שלי להצטרף לתפילה של כלל ישראל שמייחלים להחלמתו המהירה, בתקווה לראותו משתתף בהכתרה לבנו ביום הולדתו הקרוב". כאמור, מי שנעדר באופן מפתיע מהתפילה הוא יו"ר המפלגה, ח"כ אריה דרעי. דוברו של דרעי מסר לוואלה! יהדות כי הוא נכח ליד מיטתו של הרב בזמן העצרת, אולם לוואלה! יהדות נודע כי אריה דרעי הגיע עם רכבו לשער יפו אך לא הורשה להכנס ולכן החליט לוותר על השתתפותו בעצרת. מקורב לרב עמאר אמר לוואלה! יהדות כי הרב השתתף היום בארבעה "אירועי התעוררות" לקראת הימים הנוראים,במרכז ובצפון הארץ. אירועים אלו נקבעו מראש ובשל כך נאלץ להעדר מהעצרת בכותל.

פרופסור חיים לוטן, מנהל אגף הלב בבית החולים 'הדסה עין כרם' שם מאושפז הרב יוסף אמר הערב כי מצבו הולך ומשתפר וככל הנראה הוא ישוחרר לביתו בסוף השבוע. לדבריו, תוצאות הבדיקות שעבר אתמול הרב, אינן מראות סיבה לדאגה, "חל שיפור הדרגתי במצבו, והרב יצטרך לשהות בבית החולים מספר ימים נוספים וישוחרר עד סוף השבוע. הרב מעביר את רוב שעות היום בלימוד ובכתיבה".

בנו של הרב יוסף, הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף סיפר אתמול במעמד סליחות בשכונת הר חומה בירושלים כי בביקור שערך אצל אביו בבית החולים, ביקש ממנו שהציבור ימשיך להתפלל לרפואתו, "הוא אמר לי שיש לו עוד ספרים לכתוב. אבא עמל על כתיבת הכרך ה-11 בסדרת ספריו 'יביע אומר' והוא רוצה להוציאו לאור".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully