וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי לכיפות הסרוגות: אני לא אויב, אני אח שלכם

2.9.2013 / 17:40

בראיון שישודר ב"גלי ישראל" אומר דרעי: אני לא אויב של הציבור הדתי לאומי. אחים יקרים, אני אוהב אתכם, יגיעו ימים שנחזור לעבוד בשיתוף פעולה". השר אורבך: "הוא מסית ומשסע"

יואב דודקביץ'

בניסיון לאחות את הקרע שנוצר מאז הבחירות בין הציבור הדתי לאומי לבין החרדים, אמר יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי כי הוא אינו רואה בציבור הדתי איוב ויש לעשות הכל כדי לאחות את הקרעים. "אני מצר על הדבר הזה מאד, הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה עימות בין הציבור החרדי לבין הציבור הדתי לאומי גם אם קיימות מחלוקות עם הפוליטיקאים שלהם".


בראיון שישודר בהמשך השבוע ברדיו "גלי ישראל" נדרש דרעי לסכם את השנה האחרונה שחלפה, "זו הייתה שנה קשה מאד עבורי", אמר דרעי, "לחזור לחיים הציבוריים אחרי 13 שנה של פרטיות מוחלטת, זה קשה". על ניצחון החרדים שיוחס לו במרוץ לרבנות הראשית הגיב: "הדבר האחרון שרציתי זה לנצח. הרבנות זה לא עוד רשות מקומית שנציג פוליטי שלי מנצח. עשיתי מאמצים כדי להגיע להבנה עם כל חלקי היהדות. כולכם זוכרים את ההסכם שחתמנו עם הרב עמאר והרב אריאל, וזאת למרות שקיבלתי ביקורת קשה מחבריי ביהדות התורה וחבריי בש"ס. לצערי, לא הצלחנו להגיע להבנה וזה הובל לשם שלא לרצוני".


בראיון הרחיב דרעי על הקרע שנוצר בין החרדים לדתיים לאומיים בעקבות הישארותם של החרדים באופוזיציה וכניסתה של "הבית היהודי" לקואליציה. הוא גם התייחס לכינויים כמו "בית של גויים" שהודבקו למפלגה הדתית על ידי הרב עובדיה יוסף, "הרב עצמו אמר לאחר מכן שהוא אוהב כל אחד ואחד ושהוא אוהב כל כיפה. מה אתה רוצה יותר מההבהרה הזו? תראה, למרות הגזירות הקשות, הרב אלי בן דהן התקבל בחום אצל הרב עובדיה. אני לא אויב של הציבור הדתי לאומי. אחים יקרים, אני אוהב אתכם אהבת נפש, אני חבר שלכם, אני אח שלכם ועוד יגיעו ימים שנחזור לעבוד בשיתוף פעולה".

השר אורי אורבך: ביד אחת הוא מכריז "אתם אחים" וביד שנייה הוא לוחש על אוזנו של הרב עובדיה את "הבית של גויים"

עם זאת, דרעי גם הסביר את התחושות של החרדים נגד הדתיים לאומיים, "האווירה של בני התורה היא קשה מאד. קיצצו להם בקצבאות הילדים, רוצים לגייס אותם, פגעו בהם והם מרגישים שהלכו להם על הראש ועוד לכל זה שותפים "הבית היהודי". זה כואב להם". דרעי גם לא חסך בביקורת על הברית של בנט ולפיד, "בוא נפתח את העיניים ונראה מה הולידה הברית הזו? איפה המאזן של הבית היהודי מול יאיר לפיד? יאיר לפיד הוא גם מי שעושה את הסיבוב מכל הברית הזו".

השר אורי אורבך מהבית היהודי התראיין אחרי דרעי והגיב על דבריו: "אני מכיר את התחבולות שלו והתעלולים שלו. ביד אחת הוא מכריז "אתם אחים" וביד שנייה הוא לוחש על אוזנו של הרב עובדיה את "הבית של גויים". הוא מסית ומשסע". אורבך הוסיף: "כשם שאני לא כועס מאד, כך גם אני לא מתרגש מהמחוות של דרעי. אני מחבב מאד את הציבור החרדי אבל אני לא מחפש את חיבוקם וקרבתם שיועילו בטובם להעריף עלינו מאור תורתם ומטוב ליבם"

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully