וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבי אומר: "אסור ללכת ברחוב"

3.9.2013 / 8:59

בשיחה עם חסידיו, טרם יציאתם לחופשה, אמר האדמו"ר מויז'ניץ מונסי כי אין ללכת ברחוב כשלא מוכרחים, אבל ברחוב החרדי מותר כי "אין חשש בטומאת העיניים"

"יש להימנע מהליכה ברחוב, מכניסה לחנויות או משימוש באוטובוסים עירוניים". אלו התקנות וההוראות של רבי מרדכי הגר, האדמו"ר מויז'ניץ מונסי בשיחה שמסר בפני תלמידי ישיבתו - בטרם צאתם לחופשת החגים. "בכלל, אין ללכת ברחוב כשלא מוכרחים ונאלצים ללכת בו", אמר האדמו"ר, "אין להיכנס לחנויות בשום פנים ואופן". עוד הוסיף: "זו לא 'סגולה' לנסוע כלל באוטובוסים העירוניים ויש להתאפק ולא לעלות עליהם גם אם הדבר לא מגיע בקלות".

חסידות ויז'ניץ מונסי הינה חצר חסידית אשר הוקמה על ידי רבי מרדכי הגר, בנו השני של רבי חיים מאיר הגר מויז'ניץ. מרכז החצר ממוקם בעיירת מונסי שבמדינת ניו יורק. החסידות מונה כאלפיים משפחות בארץ ובעולם.

על פי הדיווח באתר 'בחדרי חרדים', לפני מספר ימים נשא האדמו"ר שיחה בפני תלמידי ישיבתו וביקש מהם למלא אחר שורת תקנות במהלך ימי החופשה כשאינם נמצאים "במסגרת הישיבה". הרב הגר גם הזכיר בשולי דבריו את איסור השימוש במכשירי הסלולרי החכמים או באינטרנט. "אינני יודע בדיוק במה מדובר, אני גם מעולם לא ראיתי את המכשירים והדברים הללו. אבל אני מבין ומתרשם, כי לא מדובר בספר 'ראשית חכמה'... יש להתרחק מהם כמטווחי קשת וכמו מסם המוות".

התקנות שהזכיר האדמו"ר בשיחתו, עוררו סערה ברחוב החרדי בארה"ב. גורם בחסידות הבהיר כי בקשת האדמו"ר להימנע מהליכה ברחובות העיר, מתייחסת רק לרחובות בערים נוספות בארה"ב ולא לעיירת מונסי שם "קיים ריכוז חרדי גבוה, ואין חשש בטומאת העיניים". הגורם הוסיף כי גם באיסור העלייה לאוטובוסים כוונתו הייתה על אוטובוסים שאינם 'מהדרין' (בהפרדה).

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully