וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הראשונה שלי: חוגגים בארץ את ראש השנה

4.9.2013 / 11:36

בזמן שרוב עם ישראל יחגוג הערב עם בני המשפחה הקרובים, יש כאלה שיחגגו רחוק מהבית. לרה ודין, שני חיילים בודדים, חוגגים בפעם הראשונה בארץ את החג. ולא בבית, בבסיס

ראש השנה הוא אחד מימי הציון המרכזיים של לוח השנה שלנו. יום מיוחד בו כולנו מתאחדים, עורכים חשבון נפש, מתפללים ומתחילים מחדש עם תקווה שהשנה הבאה תהיה שונה ויפה יותר מקודמתה. את ראש השנה יציינו הערב במאות אלפי בתים יהודים בארץ ובעולם. עבור רבים מאיתנו זו תהיה התחלה חדשה וטובה יותר. כך גם מקווים לרה קורלסקי ודין גודסון, לוחמים בצה"ל, שעלו לאחרונה לישראל, ולראשונה חוגגים כאן את החג.

חיילת בודדת. דובר צה"ל
לרה קורלסקי/דובר צה"ל

לרה, בת 19, נולדה וגדלה בארגנטינה. לפני שנתיים חשבה לעבור לגור באוסטרליה. היא שיתפה את הוריה ואלו ניסו לשכנע אותה לעלות לישראל, "אמא שלי מיד שאלה אותי: 'למה שתעברי לאוסטרליה? עדיף שתעשי עליה לישראל. זו המדינה שלנו'". לרה לא מיהרה לקבל את ההחלטה הסופית. רק לאחר מחקר מקיף, שבו שוחחה עם קרובי משפחה, חברים וחיפשה בגוגל על הארץ, היא החליטה לעלות לישראל. החודשים הראשונים לא היו קלים. העובדה שבני משפחתה של אמה מתגוררים בארץ, סייעה לה רבות אך היא לא בחרה בדרך הקלה והעדיפה לקחת קורסים ללימוד השפה העברית כדי שתוכל להשתלב במהירות האפשרית בחברה הישראלית. כחלק מההשתלבות, הגשימה לרה חלום. לפני חודש ימים, היא התגייסה ליחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף.

על ההחלטה להתגייס היא מסבירה בהתרגשות גדולה: "הגיוס שלי חשוב למדינה. מבחינתי זאת הגשמת חלום והתחלה של חוויה גדולה. אני גם משרתת את המדינה שלי וגם יש לי מכך סיפוק ענק". את ראש השנה הקרב ובא היא תחגוג יחד עם חבריה ליחידה, "המחשבה שאצטרך להיות בבסיס, הייתה קשה עבורי, חשבתי שאולי אני אצא ואהיה עם קרובי המשפחה שלי. אבל אז אמרתי לעצמי. למה שאצא ואחרים יישארו? זה לא פייר עבורם. והחלטתי להישאר ואני מקווה שיהיה כיף".

משפחתה הקרובה של לרה שנותרה בארגנטינה, גאה בה מרחוק, מספרת לרה לוואלה! יהדות : " אין לי את החיבוק של אמא אבל אנחנו מדברים בכל המון והם מאד גאים בי על הצעד שעשיתי". כשלרה נשאלת האם תמשיך כאן את חייה, היא משיבה ללא ספק: "וודאי".

חייל בודד. דובר צה"ל
דין גודסון/דובר צה"ל

גם דין גודסון, בן 20 מדרום אפריקה, עלה לאחרונה לישראל ואת החג הקרוב הוא יעביר לראשונה בארץ. דין התגייס באפריל למחו"ה אלון, בסיס צבאי השייך לחיל החינוך והנוער, שם הסתגל לשירות הצבאי. הוא החל ללמוד עברית ובאוגוסט האחרון החל לשמש כלוחם בהנדסה קרבית. "במשפחה שלי, החשיבות העליונה הייתה לעלות לארץ ולשרת בצה"ל", מספר דין, "למדתי בבית ספר יהודי, וכבר בגיל 13 כשראיתי שאחי עושה עלייה לישראל, ידעתי שגם אני אלך בעקבותיו".

כמו לרה, גם ההתחלה של דין בצה"ל הייתה קשה, אבל הוא מסרב להתלונן, להיפך, " המטרה שעומדת לי מול העיניים היא להיות החייל הטוב ביותר ולשרת את הצבא לא בשביל עצמי או בשביל איש כזה או אחר, אלא בשביל מדינת ישראל. כשאני חושב על המטרה, שום דבר לא עומד מנגד". הוא מעולם לא חגג את ראש השנה בישראל, והערב זו תהיה הפעם הראשונה עבורו. עם זאת, דין לא ממהר להיבהל, "אני אהיה בבסיס בחג והכל יהיה עבורי חדש. אני בטוח שאלמד הכל על החג ויהיה לי שמח".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully