וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני ביתר עילית: ריקודי זומבה הם עבודה זרה

9.9.2013 / 13:06

הרבנים אסרו את חוגי הריקוד משום שלטענתם ריקודים אלו נוגדים את היהדות וגובלים בעבודה זרה. "אסרנו את החוגים כי אחרת היינו נאלצים להתמודד עם ביזיון נוראי בעיר תורה"

אסור לרקוד זומבה. באדיבות המצולמים
אסור לרקוד זומבה/באדיבות המצולמים

רבני העיר ביתר עילית פרסמו השבוע פסק הלכה לפיו אסור לנשים חרדיות להשתתף בשיעורי 'זומבה'. הפסיקה החדשה מעוררת סערה ותמיהה בקהילות בעיר מאחר וחוגי הריקוד התקיימו במקומות סגורים בהדרכתן ובהשתתפותן של נשים בלבד.

הרבנים הסבירו כי חוגי הריקוד הינם בניגוד גמור לדרך התורה, "לאחרונה נפתחו בעירנו חוגי התעמלות בשיטת "זומבה", שמקורה בדרום אמריקה", כתבו הרבנים, "הרי לאחר שנתברר בפנינו כי אופן וצורת הדבר, וכן הניגונים והשירים הנלווים ומושמעים בהם, הינם בניגוד גמור לדרך התורה, ולקדושת ישראל, הננו להודיע כי אסור לקיים, לארגן, או להשתתף בחוגים אלו".

להחלטה של בית הדין בעיר קדמו דיונים רבים שעסקו בנושא, "הרבנים התלבטו רבות האם לאסור באופן גורף את החוגים הללו", מספר גורם בבית הדין צדק של קהילות האשכנזים בעיר, "הם ביקשו לדעת באיזה אופן שיעורי הריקוד מועברים לנשים ובמשך ימים ארוכים דנו בנושא. רק לאחר שהבינו כי השיעורים כרוכים בתנועות פרובוקטיביות, במוזיקה לועזית ועוד דברים המנוגדים להלכה, הם אסרו אותם".

הרב דב צבי אורדנטליך, אחד מהדיינים החתומים על הפסיקה הסביר כי מטרת הפסיקה באה למנוע בעיות צניעות ופריצת גדרי ההלכה, "הריקודים האלו הם נגד היהדות. השירים המושמעים בחוגים הם מהגרועים ביותר. חרדים אולי לא מבינים את המילים, אבל זה ממש עבודה זרה. גם התנועות בריקוד עצמו זה דבר נורא. אסרנו את החוגים כי אחרת היינו נאלצים להתמודד עם ביזיון נוראי בעיר תורה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully