וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיש הגדול: החילוני, הדתי והבחורה

11.9.2013 / 9:04

כבר שנים שבימים הנוראים מארח משה להב אמנים שנותנים נופך מיוחד לימים אלו. הערב, להב מארח את קובי אריאלי ודין דין אביב שיכניסו את הקהל לאווירת יום הדין עם הרבה הומור

כל יהודי המכיר את המושג 'טיש' מעולם החסידות לא יבין כיצד משה להב ניכס לעצמו את המושג עד שלא יראה את המופע "הטיש הגדול". להב חורש את הארץ עם מופעו המיוחד, וניתן לומר כי הוא אחד ממובילי הגל המחודש של השירה בציבור. לפני כשנתיים אף התוודענו למופע משותף עם ג'קי לוי וקובי אריאלי ל"טיש בשלושה" שגרף ביקורות משבחות על החיבור המרתק והמיוחד ביניהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה להב וקובי אריאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר מספר שנים שבימי הרחמים והסליחות עושה משה להב הפקה ייחודית, בה הוא מארח אמנים שנותנים נופך מיוחד לימים אלו, והפעם, להב מארח את קובי אריאלי שיתבל את הערב בהומור ירושלמי, והזמרת דין דין אביב, שחזרה בתשובה בשנים האחרונות ותנעים בקולה המיוחד עם שיריה ושירים מבית הכנסת.

להב מספר בראיון מיוחד ל'וואלה יהדות', כי "למופע בתקופה כזאת יש אווירה מיוחדת, הופכים את המועדון לסוג של בית כנסת. כולם מרגישים, כי בימים בין ראש השנה ליום כיפור יש משהו אחר באוויר, ותחת הימים האלה אפשר לחוות אווירה מרוממת, דרך השירים הישראלים הישנים". כשלהב מזכיר את השירים של נתן אלתרמן, או שירים של נעמי שמר, ניצוץ נדלק בעיניו.

"במופע יהיו שירים שאפשר להתפלל אותם" אומר להב, "כל אחד מתפלל ושר איתנו יחד את השירים הישראלים השונים, בנוסף יהיו כמובן שירים חסידיים, קטעי קישור ושירה של קובי אריאלי שיסביר ויספר על הימים הנוראים ויום הכיפורים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דין דין אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם דין דין אביב שהופיעה בעבר עם להב מרגישה שהפעם זה שונה ומיוחד. "חזרתי בתשובה בשנים האחרונות ועדיין הכול טרי אצלי", מתוודה דין דין ומספרת "אני עדיין לומדת תוך כדי תנועה ואני מרגישה שאני עצמי אחווה את יום הכיפורים דרך הקהל וזה מרגש אותי"

מה תשירי לנו במופע? "אבינו מלכנו, מי האיש החפץ חיים, וגם שירים שלי".

חזרת בתשובה ועדיין שרה מול גברים? "אני שרה מול גברים ומתנהלת כרגיל במקצוע, אך מקפידה להתלבש בצניעות ומחסירה מעט בתנועה", ובחיוך מוסיפה, "השירה, זאת המעידה שלי מול ההלכה".

גם כשאני שואל אותה על יום כיפור שבדרך כלל נתפס כיום של חשבון נפש מתובל ביראה וכובד ראש היא אומרת: "יום כיפור הוא יום שמח, החוזה כבר נכתב ועכשיו רק נשאר לחתום עליו לשנה טובה ומבורכת".

את קובי אריאלי שמופיע רבות עם להב, אני שואל על החיבור בינהם, "החיבור ביני לבין משה מיוחד, דרכו למדתי והעמקתי בשירי ארץ ישראל הישנים והטובים. אך במופע הקרוב אני כנראה יתויג בתור "מר יום כיפור", אני מספר סיפורים ושר כמה פיוטים שלצערי יהיו אשכנזים", אומר אריאלי ומוסיף "זה נחמד שנהיה בהופעה אחת, החילוני, הדתי והבחורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קובי אריאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל שנה מתעוררת מחדש הדרישה מהקהל של הטיש למשהו מקרב ורוחני ליום כיפור, אווירה של חגים ומשפחה" אומר להב, "לכן אנו מנסים לעשות בכל פעם בתקופה זו משהו שונה. למרות שדין דין חזרה בתשובה היא מופיעה מול כל הקהלים וקובי מחבר בין העולמות ומשמש כחוט התופר את חלקי העם. בסופו של דבר, מה שחשוב מבחינתי ששניהם מביאים משהו מעולמם האישי" מציין בעל הטיש.

תגדיר יום כיפור? "יום שבו אני מוריד את המסך העצמי הפנימי לגמרי".

מה משמח אותך? "מפגש מקרי עם חברים, שיחה מעניינת".

מה מרגש אותך? "שיר טוב, מילים של שיר שצצות בלי משים בגזיר של עיתון".

ספר על אירוע בלתי נשכח? "ביום העצמאות לפני שנתיים הופעתי בכיכר ספרא בירושלים, כל הכיכר התנועעה מעגלים מעגלים, כשדגל ישראל מונף אל על, הייתה הרגשה באוויר כאילו עכשיו הוכרזה המדינה. למרות שבכל המופעים שלי, היחד והשירה המשותפת מביאים לחיבור בין כולם, מתרחשים פעמים בודדות תחושת אחדות כל כך חזקה ועוצמתית באוויר", מספר להב בהתרגשות.


המופע "טיש בתשרי" יתקיים בזאפה הרצליה - מדינת היהודים 68, יום חמישי הקרוב 12.09.2013 בשעה 20:30

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully