וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לרב עובדיה: מוקיר אותך כמנהיג שוחר שלום

16.9.2013 / 12:09

הבוקר (שני) הוכתר הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף. נשיא המדינה שהשתתף בטקס ברך את הרב עובדיה ואת הרב יצחק ואמר על יהדות ספרד: "זו יהדות הבנויה על יראת שמיים ואהבת אדם"

שמעון פרס עם הרב הראשי הספרדי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א. טלי מאייר
טקס הכתרת הרב הראשי הספרדי/טלי מאייר

הבוקר (ב?) במעמד הרב עובדיה יוסף, נשיא המדינה שמעון פרס, הרבנים הראשיים, סגן שר הדתות אלי בן דהן, רבנים ואישי ציבור, הוכתר הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף. המעמד נערך בבית הכנסת רבי יוחנן בן זכאי ברובע היהודי בירושלים, המקום בו נערך הטקס מאות שנים.

המעמד נפתח בקריאת פרקי תהילים ובתקיעת שופרות ושיאו היה בחבישת המגבעת של הראשון לציון וההתעטפות בגלימה שהוכנו לאחרונה על פי הזמנה מיוחדת. על פי ההערכה שווים מוערך בעשרות אלפי שקלים. על אף מצבו הרפואי הירוד, השתתף הרב עובדיה יוסף במעמד ההכתרה ובירך את בנו ארוכות.

שמעון פרס עם הרב הראשי הספרדי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א. טלי מאייר
הרבנים: עובדיה יוסף, יצחק יוסף ובקשי דורון בטקס ההכתרה עם נשיא המדינה ואריה דרעי/טלי מאייר

מאז המאה ה-17, מידי כמה שנים, נערך הטקס בבית הכנסת ברובע היהודי בירושלים ובו ממונה הראשון לציון- הרב הראשי הספרדי לארץ ישראל. נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח את נאומו במעמד בדברי ברכה לרב עובדיה יוסף: ?אני מתרגש להיות כאן איתך במעמד הגדול של הכתרת בנך, רבי יצחק שליט"א. הידידות בינינו נמשכת שנים רבות. הוקרתי אליך כמנהיג, כאישיות מקרבת ושוחרת שלום משמשת כחוויה רוחנית עבורי?. את דבריו הוא הקדיש ליהדות ספרד ואמר: ?זו יהדות הבנויה על יראת שמיים ועל אהבת אדם. יהודי ספרד וגם יהודי אשכנז נאלצו לנדוד ממקום למקום ובעצם ההבדל לא היה במקורם אלא בקורותיהם.

הרב עובדיה יוסף והרב הראשי הספרדי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א. טלי מאייר
הראשון לציון הרב הראשי הספרי יצחק יוסף בטקס ההכתרה/טלי מאייר

על הרב הראשי המוכתר, אמר הנשיא: ?אני רואה בו דמות המסוגלת לאגד את הפירות הללו. להאדיר שם שמיים בדרכי נועם ולהוביל את העם כולו לעתיד טוב יותר?.

מיד לאחר דברי נשיא המדינה, הכתיר הרב עובדיה את בנו יחד עם הראשון לציון והרב הראשי לשעבר, הרב בקשי דורון. הרב יצחק יוסף נשא דברים ואיחל לאביו רפואה שלימה. סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן איחל לרבנים הראשיים ש ?יזכו ללכת בדרכו של אהרון הכהן לאהוב את כל בני האדם בגלל שהם בריאותיו של הקב?ה ולא בגלל מעשיהם?.

עוד השתתפו בטקס: הרב הראשי, דוד לאו, ואביו, רבה של תל אביב יפו, ישראל מאיר לאו, יו?ר ש?ס, ח?כ אריה דרעי, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ועוד

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully