וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בעזר מציון אסור להכין קפה אחד לשנייה?

20.9.2013 / 9:40

ב"עזר מציון" החליטו כי בכדי להציל אישה חולה, עליהם להקפיד על צניעות: אסור לעובדים ועובדות לשוחח על נושאים שאינם נוגעים לעבודה, אסור לפנות אחד לשנייה בשמות פרטיים ועוד

תארו לכם שמעסיק העבודה שלכם היה מתייצב בוקר אחד במשרד ומציב בפניכם שורת תקנות חדשה: אסור לשוחח אחד עם השנייה על נושאים שאינם נוגעים לעבודה, אסור לפנות אחד לשנייה בשמות פרטיים, או לשבח בתארים אישיים. ואם לא די בכך, הוא גם היה דורש מכם להקפיד בשעות העבודה על כללי לבוש מחמירים, למעט בתכשיטים ובבושם או מכל דבר המושך את תשומת הלב.

העובדים ב"עזר מציון", עמותה המעניקה סיוע ותמיכה רפואיים לחולים ולמשפחותיהם, לקשישים, לנזקקים ולאנשים במצבי משבר רבים ושונים, במטרה לסייע להם להתגבר על הקשיים והמכשולים העומדים בפניהם, לא רק קיבלו על עצמם את התקנון הזה שמכיל הוראות נוספות, אלא גם יזמו אותו. ההוראות המופיעות בתקנון החדש כוללות בין ההיתר את האיסור לעובדים ועובדות לשוחח יחד על נושאים שאינם נוגעים לעבודה, או את האיסור לפנות אחד לשנייה בשמות פרטיים או בכינויים "אלא רק בשמות המשפחה, ורצוי בתוספת "הרב", "מר", "הרבנית" או גברת". ההנהלה החתומה על התקנון הוסיפה כי יש "להקפיד על סגנון רשמי ולא ידידותי ואישי, משום שהתייחסות אישית מביאה לקירוב הדעת בניהם".

כמה סעיפים בתקנון מוקדשים כמובן לקודי הלבוש במקום העבודה, "אסור לנשים להגיע לעבודה בבגדים מהודרים, אלא בבגדים רגילים, צנועים, שאינם צמודים לגוף ללא מחשוף, שרוולים המכסים את המרפק וחצאית המכסה את הברך. כמו כן עליהן למעט בתכשיטים ובושם שלא יהיה מורגש, ומכל דבר המושך את תשומת הלב". על פי התקנון, "במידת האפשר ראוי להימנע מהושטת דברים מיד ליד, אלא יש להניחם על השולחן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כללי הצניעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד "אין לעשות אחד לשני שרות כל שהוא, כגון להכין קפה וכ'ו". על העובדים נאסר גם "להסיע במכוניתו בקביעות עובדת או כמה עובדות וכן להיפך". ואם תהיתם, "באסיפת עובדים או בכל התכנסות אחרת, על גברים ונשים לשבת בנפרד".
יוזמת התקנון נולדה לפני מספר ימים אך החלה להתבשל כבר לפני כמעט שנה, אז סיפר יו"ר הארגון, חנניה צ'ולק למאות העובדים על המחלה הקשה שהתגלתה אצל אשתו, "השבוע טולטלה משפחתנו טלטלה עזה", אמר אז והותיר אותם בפה פעור. מאז, העובדים עושים כל שביכולתם לתרום למען בריאותה. בתקופה האחרונה מצבה הבריאותי החמיר והעובדים תהו מה יוכלו לעשות למענה, ותקנון הצניעות היה אחד מהרעיונות שנולדו.

"אמרנו שאם כל אחד ואחת מאיתנו יקח על עצמו להתחזק בענייני צניעות ונפרסם את התקנון הזה, זה רק יוכל לעזור ולשפר את מצבה הבריאותי", סיפר אחד העובדים לוואלה! יהדות, "ראשי הארגון התייעצו עם הרבנים, ואלו בירכו על היוזמה וכל שנותר זה להפיץ אותו בקרב כל העובדים. אנחנו מרגישים מחויבות לעשות כל שביכולתנו למען בריאותה של אישה שכל מה שעמד לנגד עיניה ולנגד עיני בעלה היה לעזור ולעשות חסד עם אנשים חולים ונזקקים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully