וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות מתפללים בברכת הכהנים המסורתית בכותל המערבי

22.9.2013 / 12:30

למעלה מ-40 אלף מתפללים השתתפו במעמד המסורתי של ברכת הכהנים בכותל המערבי. בתדרוך לעיתונאים התייחס המפכ"ל לרצח החייל תומר חזן: "אי אפשר לסמוך רק על כוחות הביטחון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות כהנים בירכו היום (ראשון) את ארבעים אלף המתפללים שבאו לרחבת הכותל בברכה המשולשת הכתובה בתורה: "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום". בין המתברכים והמברכים – גם הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף; רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ, השר אורי אריאל וסגן השר, אלי בן דהן וגם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, המעומד לראשות העיר, משה ליאון ומפכ"ל המשטרה.

מנהג ברכת הכהנים נוסד בזמן מלחמת ההתשה על ידי יהודי ירושלמי בשם הרבי מנחם מנדל גפנר. מאות הכהנים מברכים את אלפי המתפללים ובסיום התפילה היום נערכה גם תפילה לרפואת הרב עובדיה יוסף המאושפז מאז אתמול בבית החולים ולשלומם של חיילי צה?ל. בסיום התפילה פנו הרבנים הראשיים, רב הכותל ואישי הציבור לסוכת הכותל כדי לברך את המוני המבקרים.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר כי: "המחזה המרנין של המוני בית ישראל הגודשים את רחבת הכותל המערבי מזן אל זן מזכיר במשהו ימים מקדם, ויש בכך זכר למקדש יותר מזכר לחורבן" . הרב הוסיף כי אירוע זה הוא: "עדות מרשימה ומעוררת כבוד לעם ישראל וזיקתו אל שריד בית מקדשינו כשהמוני העם באים להתרפק על אבני המקום – אבני הקודש. קשה שלא להתפעם נוכח העוצמה שמשדרים מראות אלו, מחזות המצביעים על חוסנו האמיתי של עם ישראל".

מאוחר יותר, בתדרוך בכותל לעיתונאים, התייחס מפכ?ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו לאירוע של רצח החייל, תומר חזן: ?האירוע האחרון הוא אירוע טראגי?, אמר, ?התזכורת הזו נוראית לכולנו והיא מוכיחה שהאיום קיים ומחושי. אי אפשר לסמוך רק על כוחות הביטחון, להתנהגות האישית והפרטית יש משמעות גדולה. וכל אחד צריך להבין איך להתנהג בסיטואציות כאלו ולא לפול בפח של גורמים עוינים?.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully