וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני: בכל ועדת משנה לבחירת דיינים תשב לפחות אישה אחת

וואלה יהדות

3.10.2013 / 19:00

ציפי לבני הודיעה הערב שחתמה על תקנות הקובעות כי בועדת משנה של הוועדה לבחירת דיינים תשב לפחות אישה אחת. "ראוי שבחירת הדיינים שמשפיעים על חיינו תעשה גם על ידי נשים"

"מי שלא רצה נשים בגוף הבוחר רבנים, יקבל אותן בוועדות המשנה לבחירת דיינים! חתמתי על תקנות הקובעות כי בכל ועדת משנה של הוועדה לבחירת דיינים תשב לפחות אישה אחת. נישואין, גירושין, אישות, גיור, עגונות – אלה חלק מהנושאים המשמעותיים שכולנו מושפעים מהם בחיי היום-יום."

כך פרסמה לפני שעה קלה שרת המשפטים ציפי לבני בדף הפייסבוק שלה ותוך דקות ספורות קיבל הפוסט מאות לייקים ועשרות תגובות שתומכות בצעדיה ומספר תגובות התוקפות אותן.

השרה התייחסה לשינוי אותו יזמה בוועדות המשנה לבחירת הדיינים שיניים שלטענתה נועדו לשלב את הנשים במוקדי ההשפעה: " נושאים אלה מעוצבים במידה רבה על ידי פסיקות של בתי הדין הרבניים. השינוי הזה שאותו יזמתי נועד לשלב נשים במוקדי השפעה שנשים הודרו מהם. ראוי וחיוני בעיניי, שבחירת הדיינים שפוסקים בעניינים שכל כך משפיעים על חיינו - חיי אזרחיות ואזרחי ישראל - תעשה גם על ידי נשים. חשוב וחיוני בעיניי שקולן של נשות ישראל יישמע באופן ברור וחזק גם במקומות שנחסמו בפנינו. נכון, הדרך לשוויון מלא לנשים עוד לא הסתיימה, אבל הנה התקדמנו עוד צעד – ולא נפסיק להתקדם."

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully