וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר חרדי נעצר לאחר שירק על "נשות הכותל"

4.10.2013 / 9:50

לרגל ראש חודש מרחשוון, השתתפו הבוקר נשות הכותל בתפילה שהתקיימה בעזרת הנשים. צעיר חרדי נעצר לאחר שירק וזרק לעברן חפצים עם סיום התפילה

לרגל ראש חודש מרחשוון, כ-100 מ"נשות הכותל" השתתפו הבוקר (שישי) בתפילה שהתקיימה בעזרת הנשים בכותל המערבי. לצדן, אלפי חרדים וחרדיות התפללו לרפואת הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס המאושפז עדיין במצב קשה בבית החולים. צעיר חרדי נעצר לאחר שירק על "נשות הכותל" וזרק לעברן חפצים עם סיום התפילה במקום. מלבד זאת, לא נרשמו עימותים או אירועים חריגים.

הנשים סירבו להתפלל ב"עזרת ישראל", רחבה חדשה וזמנית הנמצאת דרומה לשער המוגרבים בסמוך ל"קשת רובינסון", אשר הוצעה להם כפתרון לפני יותר מחודש. הן טענו כי הרחבה בנויה על פיגומים ואינה גדולה מספיק. במקום זאת, הן התפללו בעזרת הנשים ברחבת התפילה.

לצדן, הגיעו הבוקר לכותל המערבי אלפי חרדים וחרדיות שהתפללו לרפואת הרב עובדיה יוסף. גם בעזרת הגברים קיימו מאות תפילה מיוחדת בהשתתפותם של הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף והרב ראובן אלבז.

נשות הכותל הן קבוצה של נשים אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות, אשר מתאספות לתפילה בכותל בכל ראש חודש עברי. הן לא מזוהות עם זרם ספציפי ביהדות או עם קבוצה פוליטית כלשהיא. הן מתפללות עם סידור תפילה מיוחד שהן חיברו, היחיד בעולם המותאם לתפילה משותפת של כל הזרמים ביהדות. נשות הכותל רואות כמטרה לתת לנשים יהודיות קול וביטוי במקום הקדוש ביותר ליהדות, כשם שלגברים יהודיים ניתנה הזכות לבטא את עצמם באופן חופשי החל משנת 1967, עם שחרור הכותל המערבי על ידי הצנחנים. נשות הכותל רואות שליחות בשחרור הכותל מחדש,במטרה לאפשר חופש דת וחופש פולחן לכל בכותל המערבי.



גורמים חרדים אמרו כי בהתארגנות לעצרת כלל לא התייחסו לתפילת "נשות הכותל" אותה כינו "הפרובוקציה החודשית". אלי שמחיוף, חבר מועצת עיריית ירושלים מש"ס ואחד מהמארגנים של התפילה אמר לוואלה! יהדות כי היוזמה החלה להתגלגל אתמול אחר הצהריים "ובזכות הזכויות של מרן הצלחנו להביא אלפים שיתפללו לרפואתו"
הנשים החרדיות קיבלו על עצמן לקבל את השבת 10 דקות מוקדם יותר למען בריאותו של הרב יוסף.

מיד בסיום התפילה תקפו גברים חרדים את "נשות הכותל" בצעקות והמשטרה נאלצה לפנותן מהאזור בצורה מאורגנת. צעיר חרדי נעצר לאחר שירק על הנשים וזרק לעברם חפצים. רב הכותל, שמואל רבינוביץ' הביע אתמול את כאבו על סירובן של "נשות הכותל" לפניית המשטרה לביטול התפילה, לנוכח הרגישות הביטחונית ומסקנות הוועדה שהרכיב ראש הממשלה שיתפרסמו בקרוב והביע תקווה כי האירועים הבוקר בכותל יהוו מפגן של אחדות וקידוש השם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully