וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים וגברים חרדים מתפללים יחד ברחבת הכותל. צפו

וואלה יהדות

10.10.2013 / 9:00

נשים וגברים חרדים המתפללים יחד הוא מראה נדיר, בטח אם הוא קורה בכותל המערבי. אך בצילום ניתן לראות גברים עם לבוש חרדי, מתפללים ללא מחיצה לצד הנשים. צפו

יעקב גרוס

נשים וגברים המתפללים זה לצד זה הוא אירוע חריג במגזר הדתי האורתודוקסי. בסרט שלוקט או צולם על ידי צלם חובב מאמסטרדם, רואים נשים וגברים ברחבת הכותל המערבי עומדים אלו לצד אלה, ללא מחיצה בינהם ומתפללים. בסרט ניתן לראות אישה שעוברת על פני הגברים בזמן תפילתם ומביטה במצלמה באין מפריע. אין ספק כי הנשים שמתפללות הן דתיות וניתן להבחין בכך על פי מראה לבושן הצנוע וכיסוי הראש שעל ראשן, כמו כן גם הגברים שחובשים מגבעות ולחלקם יש פאות ארוכות נראים כשייכים למגזר החרדי.

למרות כל הנתונים האלו, לא רואים אף אדם שמנסה בצורה זו או אחרת להפסיק את התפילה. למרות הניסיונות, לא הצלחנו להשיג את תגובת המתפללים והמתפללות וגם את תגובת הרבנים לא הצלחנו למצוא.

בדף הפייסבוק של וואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

לאחר הצפייה בסרטון הידוע שצולם בשנת 1918 בירושלים על ידי צלם מאמסטרדם, ניתן לשאול איך, מדוע ומתי נושא הצניעות הפך בשנים האחרונות לאחד מנושאי הדגל של הציבור הדתי והחרדי. מה השתנה במאה השנים האחרונות בתרבות של מגזרים אלו? האם אותם גברים ונשים שלפי מראה לבושם נראים כשייכים היום למגזר החרדי, היו מתקבלים באהדה או שמא בקיתונות של בוז וגידופים על כך שאינם שייכים למגזר הדתי.

בתקופה בה רבנים עוסקים בקוד הלבוש של ילדות בנות שלוש, רבנים אחרים פוסקים כי אסור לאבות לבוא ולצפות בבנותם במופעי סוף השנה של כיתה ו' ויש כאלה שאף אסרו על גברים לרקוד עם ילדים על הכתפיים, מחשש שיתעורר בהם "היצר הרע". ניתן רק לשאול שאלה אחת ויחדיה - מה השתנה בנו?

ומה אתם חושבים על הנושא? ספרו לנו בפייסבוק

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully