וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי התייפח: "לא יודעים מה נעשה עכשיו"

7.10.2013 / 14:00

ש"ס מבכה את מות מנהיגה הרוחני עובדיה יוסף. הרב דרעי אמר: "אוי לי שהגעתי ליום הזה. כבה אור השמש". קודמו בתפקיד, אלי ישי: "יתומים היינו ואין אב". לאו: "פוסק אדיר"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

העולם החרדי מבכה את לכתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס ואחד מגדולי הפוסקים בדורנו, הרב עובדיה יוסף. יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי יצא אל כלי התקשורת מחוץ לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שבו הלך בצהריים לעולמו הרב יוסף, ופרץ בבכי. "אוי לי שהגעתי ליום הזה, שאני צריך לבשר על נפילתו של אבי שלנו. כבה אור השמש, אבי אבי", אמר דרעי.

"יתומים היינו ואין אב", אמר דרעי, "אבא שלנו, מנהיג שלנו. אנחנו מודים לכל הצוות, לכל בית החולים שמסר את עצמו בשביל הרב. צר לנו שהם לא הספיקו, אבל אנחנו מעריכים ומוקירים את כל מה שהם עשו. אני רוצה להודות לכל מאות אלפי האנשים בארץ ובעולם שהתפללו, בכו, קרעו את השמים. התפילות לא הולכות ריקם, אנחנו לא יודעים מה קרה עם התפילות שלנו. אנחנו לא יודעים מה נעשה עכשיו". עוד אמר דרעי, בעודו ממרר בבכי: "אנחנו מקבלים את דינך, אבל בורא עולם, איך נשאר לבד?".

פטירתו של הרב עובדיה יוסף - כותרות נוספות
הרב שירד אל העם: סוד כוחו של עובדיה יוסף
נתניהו: "עם ישראל איבד את אחד מחכמי הדור"
מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, הלך לעולמו בגיל 93

גם חבר הכנסת ויו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי התייפח אחר הצהריים מול המצלמות בתגובה למותו של הרב עובדיה יוסף. "יתומים היינו", אמר בבכי. גם הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ספד ליוסף מחוץ לבית החולים. במשדר וואלה! חדשות אמר לאו כי הרב יוסף היה "פוסק אדיר שלקח על עצמו אחריות כאשר כולם חששו. הוא עשה זאת לאורך עשרות שנים. הוא אבא רוחני לרבבות אלפי בני ישראל".

אריה דרעי יוצא מבית החולים הדסה עין כרם לאחר ביקור הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
"יתומים היינו ואין אב". דרעי/יואב דודקביץ'

מוקדם יותר הלך לעולמו הרב עובדיה יוסף בגיל 93 בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. הרב היה מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס, וקודם לכן שימש במשך עשור כרב הספרדי הראשי של ישראל. הוא נחשב לפוסק הלכה מרכזי בעולם התורה הספרדי ואף זכה בקרב חסידיו לתארים "פוסק הדור", "גדול הדור" ו"מרן" (מורנו בארמית). ב-1970 זכה הרב יוסף בפרס ישראל לתרבות תורנית על ספריו ההלכתיים. באמצעות ש"ס, שהוקמה ב-1984, הפך לגורם רב השפעה בזירה הפוליטית ולמוקד עלייה לרגל של בכירי המדינה. הרב הותיר אחריו 10 ילדים לאחר שבנו יעקב מת בשנה האחרונה, ומאות נכדים ונינים. הוא התאלמן מאשתו מרגלית.

אלי ישי מתבשר על מותו של הרב עובדיה יוסף, אוקטובר 2013. יותם רונן
אלי ישי בבית החולים הדסה עין כרם, היום/יותם רונן

בשבועיים האחרונים אושפז הרב יוסף בבית החולים, תחילה בשל בעיה בלבו. מצבו הלך והחמיר בימים האחרונים, הוא הורדם והונשם, והיום קרסו מערכות גופו, ומצבו הוגדר קריטי. בני משפחתו הוזעקו לקומה השמינית בבית החולים, בה אושפז, ולמקום גם הגיע נשיא המדינה שמעון פרס. כעת, כאמור, התקבלה הבשורה המרה על מותו של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully