וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת בניו של הרב עובדיה מסרו את השיעור במקומו

13.10.2013 / 0:04

כשהם יושבים לצד כסאו של אביהם מסרו הערב (שבת) ארבעת בניו של הרב עובדיה: יצחק, דוד אברהם ומשה, שיעור לזכרו. בשיעור שהתקיים באוהל האבלים השתתפו מאות בני אדם.

כסאו המיותם של הרב עובדיה

הבנים של הרב עובדיה מעבירים שיעור במקומו. נועם מושקוביץ
הבנים של הרב עובדיה מעבירים שיעור במקומו/נועם מושקוביץ

כשהם יושבים לצד כסאו המיותם של אביהם מסרו הערב (שבת) ארבעת בניו של הרב עובדיה יוסף, יצחק, דוד אברהם ומשה, שיעור לזכרו. בשיעור שהתקיים באוהל האבלים הסמוך לבית הרב יוסף בשכונת הר נוף בירושלים, השתתפו מאות בני אדם.

שיסתלקו מעלינו כל הגזירות וכולם יוכלו ללמוד באין מפריע

השיעור השבועי אותו נהג הרב עובדיה יוסף למסור במשך עשרות שנים בכל מוצאי שבת, הפך למופע אחדות של כל בניו ובזה אחר זה הם נשאו דברים לזכרו של אביהם. מי שצפוי למסור בקביעות את הדרשה המיתולוגית הוא הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שמכהן כרב הראשי לישראל וזה אחד מהסימנים לכך שהוא יהפוך ל?יורש? ההלכתי של אביו.

רבה של חולון, הרב אברהם יוסף, המבוגר מבין האחים, היה הראשון לשאת דברים. בדבריו אמר כי לאביו ?אין ממלא מקום?. והוסיף לדבר ארוכות על העיסוק של אביו בלימוד התורה, ?לא היו לו שעות, השעון לא דיבר אליו. מי יכול לתת לנו את תמורתו??. בנוסף, התייחס הרב לניסיון לגייס את בחורי הישיבות ואמר; ?שיסתלקו מעלינו כל הגזירות וכולם יוכלו ללמוד באין מפריע?.

חלל עצום נפער בדור שלנו

בנו, הרב דוד יוסף סיפר כי השבת הראשונה לאחר הפטירה של אביהם הייתה קשה, ?אנחנו שבורים ורצוצים?, אמר, ?לראות שהכסא של אבא ריק זו הרגשה שהעולם חשך בעדינו. חלל עצום נפער בדור שלנו. כלי התקשורת שמעצבים דעת קהל מתפלאים איך שמיליון איש השתתפו בהלוויה?". בנו, הרב הראשי יצחק יוסף אמר כי אין פינה בארץ או בעולם שאביו לא היה בה. ?כל מקום הוא חיזק את עם ישראל בתורה. אם אנחנו רוצים לגרום לו נחת רוח, צריך להמשיך בדרך שלו. שנישאר אנחנו הספרדים מאוחדים ולא יהיה פירוד?.

מלבד ההמונים שנכנסו לתוך אוהל האבלים, נעמדו מחוצה לו, מאות בני אדם שצפו בדברים של הרב דרך מסכי הוידאו הענקיים שהוצבו בחוץ. גם בתוך ביתו של הרב יוסף, ישבו בזמן השיעור, בנותיו ובני משפחה נוספים והסתופפו סביב מסך ששידר את המתרחש באוהל. אחד מבני המשפחה סיפר הערב כי בתקופה הקרובה יהפוך שמו של רחוב הקבלן, מקום מגוריו של הרב יוסף לרחוב על שמו. יחד עם זאת, הביע בן המשפחה הסתייגות מסוימת בטענה כי העירייה רשאית לשנות שם רחוב רק לאחר שנתיים מיום הפטירה של האדם על שמו ייקרא הרחוב.

החברה קדישא מנעו מראש הממשלה לשאת דברי ניחום

האתר החרדי ?כיכר השבת? דיווח הערב כי אנשי החברה קדישא מנעו מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשאת דברי ניחום שעות קודם הלוויתו של הרב כשמיטתו הגיעה לבית ההלוויות שמגר לצורך טהרת הגופה, "לא יהיה מצב שאדם שמחלל שבת ואוכל נבלות וטרפות יספיד את גדול הדור, זה לא יקרה" צוטט בדיווח אחד מאנשי החברה קדישא בירושלים. נתניהו ואנשיו ששמעו את הדברים, וויתרו על ההספד ובמקום זאת נעמד בצאתו מהמקום בפני כלי התקשורת כלי להספיד את הרב יוסף.

מחר, עם תום ימי ?השבעה?, תערוך ש?ס עצרת מספד ענקית ברחובה של עיר, סמוך לבית העלמין בסנהדריה שם קבור הרב. ההערכות של המארגנים כי בעצרת ישתתפו יותר מ-100 אלף איש שיגיעו מכל רחבי הארץ והעולם. צפויים להשתתף בה גם רבנים, אדמו?רים, ואישי ציבור.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully