וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פירון בפולין: תסדירו את נושא השחיטה בהקדם

15.10.2013 / 14:00

בביקור בפולין במסגרת 70 שנה למרד סוביבור, אמר שר החינוך הרב שי פירון שעל ממשלת פולין להסדיר את נושא השחיטה הכשרה כדי לאפשר לקהילה היהודית לקיים את מנהגיה ללא הפרעה

שר החינוך שי פירון, נפגש הבוקר (שלישי) עם השר הפולני לענייני מיעוטים, מיכאל בוני, ושוחח עמו על ההחלטה לאיסור השחיטה הכשרה בפולין, עליה הוחלט לפני מספר חודשים במדינה. המפגש נערך במסגרת ביקורו של שר החינוך בפולין לציון 70 שנה למרד מחנה סוביבור.

בוואלה יהדות לא מפחדים משאלות

ההחלטה, כזכור, עוררה סערה ושיאה היה לפני כשלושה חודשים, אז זומן השגריר הפולני בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים. דובר המשרד הגדיר את ההחלטה כ"בלתי מקובלת לחלוטין". במשרד הדגישו כי ישראל מאוכזבת מההחלטה של הפרלמנט הפולני "לאסור מנהג דתי חשוב המקובל מקדמת דנא על מיליוני יהודים".

החלטת הפרלמנט הפולני, שדחתה בפועל הצעת ממשלה לאשר שחיטה כשרה לפי המסורת היהודית והמוסלמית, נומקה בכך שמדובר בשחיטה אכזרית כלפי בעלי החיים. עם זאת, הרקע למהלך הוא גם עמדות אנטישמיות ואנטי-מוסלמיות בקרב חלק מחברי הפרלמנט הפולני. בפולין קיימים 17 בתי שחיטה שפועלים בהשגחת משגיחים יהודים ומוסלמים והם מייצאים כל שנה בשר כשר ממאה אלף ראשי בקר. הייצוא מכוון בעיקר לטורקיה, אך גם לישראל.

שאינו משיב כהלכה: והפעם - מותו של מרן

במהלך הפגישה היום, הביע השר פירון את דאגתה הרבה של ממשלת ישראל באשר לאיסור השחיטה הכשרה בפולין ומההשלכות הבעייתיות הנובעות מהאיסור. פירון ביקש, כי ממשלת פולין תדאג להסדיר את הנושא בהקדם כדי לאפשר לקהילה היהודית החייה במדינה, לקיים את מנהגיה הדתיים ללא הפרעה.

?ההחלטה על האיסור מעבירה לקהילה היהודית בפולין מסר, כי אינם יכולים לחיות במקום", אמר פירון, "זהו מדרון חלקלק, המתחיל בשחיטה הכשרה ועלול להתרחב להחלטות נוספות כנגד הקהילה היהודית. יש כאן פגיעה במהות החיים של היהודים בפולין. יהודים רבים תופסים את השחיטה הכשרה כמשהו אשר מעצב את זהותם. אני מאמין, כי שיתוף הפעולה עם פולין, כפי שקיים בנושאים רבים, יסייע בקידום פתרון לנושא".

השר בוני ציין כי הסוגיה נתונה כעת להחלטת בית הדין החוקתי של פולין, והביע תקווה שבית הדין יפסוק, כי ניתן יהיה להמשיך ולקיים שחיטה כשירה בפולין. הוא הוסיף, כי הוא פועל בנושא זה בהנחיית ראש הממשלה בפולין לקדם פתרון לבעיה כדי לאפשר חופש פולחן ושחיטה כשרה בפולין.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully