וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא נעבוד עם ליברמן - הוא לא יעבוד איתנו"

וואלה! יהדות

17.10.2013 / 22:00

יו"ר ש"ס דרעי בראיון על הברית עם ליברמן במסגרתה מקודם המועמד משה ליאון בירושלים: "רוצים להשפיע על הממשלה וליברמן הוא ציר מרכזי בה". על אלי ישי: "הוא לא עובד היום"

מערכת וואלה!

יו"ר ש"ס אריה דרעי סבור שמועמדו לראשות העיר ירושלים, משה ליאון, "ראוי לעמוד בראש עיר הבירה בשל מוצאו המזרחי, היותו אדם מסורתי וכמובן – בשל כישוריו". בראיון לוואלה! חדשות התייחס ח"כ דרעי לחוסר ההתמצאות לכאורה של ליאון בנעשה בעיר – כפי שבא לידי ביטוי בראיון מוקדם לאתר שהתקיים בשבוע שעבר ואמר כי ליאון "ילמד מהר מאוד את העיר, הוא בחור מכושר". לדברי דרעי, ליאון מתאים לירושלים ולצביונה שכן בעיר יש רוב של "אנשים מסורתיים ומזרחיים".

בתגובה אמר דרעי כי חבר הכנסת הרב אלי ישי לא הורחק מש"ס, כולם מכבדים אותו, כולם מבינים את הבחירות שלו ואת המעמד שלו, זה תלוי בו רק, הלב שלנו פתוח, כולם מבנים שיש לו מעמד בכיר, אי אפשר להתעלם מ-12 שנים בהן כיהן כיו"ר תנועת ש"ס בתקופות קשות. אם הוא יבוא לעבוד, הוא ימצא דלת פתוחה, זה תלוי בו.

הוא לא עובד היום?

לא, הוא לא עובד היום, אני חושב שהוא קצת פגוע עכשיו אבל למען מרן ולמען אחדות המטרה, צריך להתעלות מהפגיעות וצריך לעבוד.

בהתייחסו למועצת חכמי התורה, אמר דרעי: "לא יכול להיות שפוליטקאים כמונו יחליטו מי יצטרף, זה נושא של מועצת חכמי התורה והם יתכנסו מתי שיתכנסו".

כשנשאל אם המוצא של אדם ועדתו צריכים להיות השיקולים בהצבעה, השיב דרעי כי "במדינה שבה יש ציבור שמקופח, זה צריך להיות אחד השיקולים, גם אם לא היחיד".

"אני מכיר את משה ליאון יותר מ-30 שנה", ציין דרעי, "הוא מנהל מוכשר מאוד, יותר מברקת. ברקת כושל, העיר מלוכלכת ואנחנו משלמים את הארנונה הגבוהה ביותר". יו"ר ש"ס אמר כי כתושב ירושלים, הוא מצפה שהעיר תהיה "מנוהלת טוב יותר".

עוד התייחס דרעי לברית בינו לבין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, במסגרתה מקדמים השניים את מועמדותו של ליאון. אתמול אף העניק דרעי ראיון לרדיו "קול ברמה", ממנו השתמע כי התשתית לברית היא הסכמה לפיה יש לתמוך במועמד של ליברמן (ליאון). זאת משום שבבוא היום ש"ס תרצה להיכנס לממשלה וליברמן הוא דמות מפתח שיכולה לפרק את הקואליציה הנוכחית. דרעי הכחיש מכל וכל את הטענה והבהיר: "אין לי שום כוונה להפיל את הממשלה, אלא לשנות את ההרכב שלה".

"אין מפלגה שלא רוצה להיכנס לקואליציה", הסביר יו"ר ש"ס. "פניתי לבוחרי המפלגות החרדיות ואמרתי להם שאם אנחנו רוצים להשפיע בהמשך על הממשלה, ליברמן הוא ציר מרכזי בה, ואם לא נשתף פעולה איתו בירושלים – הוא לא ישתף פעולה איתנו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully