וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרב המורשע מוטי אלון יאבד את התואר "רב"?

21.10.2013 / 16:35

מועצת הרבנות הראשית תדון בקרוב בשלילת התואר "רב" ממי שהיה מראשי הציונות הדתית וממתין כעת לגזר דינו לאחר שהורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח בתלמידו

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(הרב מוטי אלון במהלך שלב הטיעונים לעונש, מוקדם יותר החודש)

הרבנות הראשית לישראל תדון בקרוב באפשרות לשלול את התואר "רב" ממוטי אלון, שהורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח באחד מתלמידיו. שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אלון החל לפני כשבועיים, כאשר התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל עליו עונש מצטבר של 12-9 חודשי מאסר בפועל בגין העבירות. כמו כן, ביקשה התביעה לדרוש מאלון לשלם פיצוי כספי לנפגע.

הסמכות לשלול את התואר ההלכתי נתונה בידי מועצת הרבנות הראשית לישראל. ההליך מתחיל בפנייה לוועדת המשמעת של הרבנות שבוחנת את המקרה הספציפי, שומעת את כל הצדדים והעדויות ומחליטה אילו המלצות להגיש למועצת הרבנות הראשית - הגוף שיקבל בסופו של דבר את ההחלטה הסופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוטי אלון. מחכה לגזר דין ועלול להפרד מהתואר "רב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרכבה של ועדת המשמעת ייקבע לאחר ישיבתה הראשונה של מועצת הרבנות הראשית החדשה בעוד כמה ימים, ורק לאחר מכן תוכל הועדה לדון בעניינו של מי שנחשב לאחד הבכירים ברבני הציונות-הדתית.

בעבר התואר נשלל מרבנים במספר מקרים: יהודה רוזיליו, שהורשע על פי הודאתו בגניבת ספרי תורה מבית הכנסת בו שימש כרב במושב ברוש ויוסי בן הרוש שהואשם בכ-15 מקרים של זיוף כתובות ומסמכים. הרבנות שללה את התואר משניהם.

גורם ברבנות הסביר כי אין להשליך ממקרים אלו למצבו של אלון: "הם הוזמנו לשימוע בפני ועדת המשמעת וגם לדיון בפני חלק מחברי מועצת הרבנות הראשית אך בחרו שלא לשתף פעולה ולכן נשלל מהם תואר הכושר לרב עיר".

עוד בנושא
התביעה מבקשת שנת מאסר בפועל לרב מוטי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully