וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לנו זוכה בפרס "הנובל היהודי"

22.10.2013 / 11:00

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, הוא הזוכה הראשון בנובל היהודי -"פרס בראשית". הפרס ניתן לאנשים שמייצגים את ערכי היסוד היהודי - יצירת עולם טוב יותר. נתניהו התקשר לברך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוכה הראשון בנובל היהודי. מייקל בלומברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרן פרס בראשית הכריזה כי ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, הוא הזוכה הראשון בפרס בראשית שיוענק במאי 2014 על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו התקשר לבלומברג, ברך אותו על זכייתו, ואמר לו שהוא מחכה לראותו בישראל בחודש מאי בכדי להעניק לו את הפרס. בראש ועדת הפרס שבחנה את המועמדים מכהן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

"פרס בראשית" ניתן לאנשים יוצאים מהכלל, שבהישגיהם הראויים לציון מייצגים את ערכי היסוד של העם היהודי - המחויבות ליצירת עולם טוב יותר למען האנושות כולה.

הוא שינה את הדרך שבה העולם עושה עסקים ויצר עולם פתוח ומודע יותר

קרן פרס בראשית קיבלה מעל 200 מועמדויות לפרס, מחמש יבשות. חתן הפרס נבחר על ידי שתי ועדות שבראשן עמדו יו"ר הסוכנות היהודית ,נתן שרנסקי, ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. בין חברי הוועדות נמצאים זוכה פרס נובל לשלום, אלי ויזל, ושופטי בית המשפט העליון לשעבר שבחרו את חתן הפרס.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: :בחירתו של בלומברג כזוכה הראשון של פרס בראשית מעידה על הישגיו יוצאי הדופן בשירות הציבור ועל פועלו כאחד הפילנתרופים הגדולים ביותר בעולם. כיזם ואיש חזון, הוא שינה את הדרך שבה העולם עושה עסקים ויצר עולם פתוח ומודע יותר. הוא קידם בהצלחה פתרונות מעשיים לסוגיות מפתח גלובאליות מחינוך ובריאות הציבור ועד לאיכות הסביבה וחדשנות גלובאלית. ראש העיר בלומברג גם תמך תמיד בגלוי בישראל והפגין גאווה רבה בזהותו ומורשתו היהודית".

בתגובה אמר בלומברג: "לכבוד רב הוא לי להיות הזוכה הראשון של פרס בראשית. לפני שנים רבות, החדירו בי הוריי ערכים ומוסר יהודיים שליוו אותי תמיד בחיי המקצועיים, הפילנתרופיים והאישיים. פרס בראשית מקדם ערכים אלו – המהווים את החוט המקשר בין יהודים בכל רחבי העולם, והמובילים את האנושות קדימה במשך מאות בשנים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully