וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאות של תלמיד ישיבה נגזזו בכלא צבאי

23.10.2013 / 13:03

פאותיו של תלמיד ישיבה נגזזו בניגוד לרצונו בכלא 6. הספר טען כי הפקודה מאפשרת לגדל זקן אך לא פאות. שר הביטחון: "מקרה מצער שנעשה בתום לב". חייל אחר אולץ לגזוז את זקנו

תלמיד ישיבה שנכלא בכלא הצבאי, כלא 6, גילה כי פאותיו נגזזו בתספורת צבאית. לדברי הבחור הדבר נעשה בכפיה ונגד רצונו, כך עולה משאילתא שהגיש השבוע ח"כ דוד אזולאי מש"ס.

בדף הפייסבוק של וואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

המקרה של החייל, עלה היום (רביעי) לדיון במליאת הכנסת. שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר כי "מדובר במקרה מצער, אך הוא נעשה בתום לב". יעלון הסביר כי מדובר במקרה שלא נעשה בזדון, כיוון שמדובר היה בפאות קצרות, והספר הצבאי לא התייחס אליהם כפאות אלא כשערות, וגם התלמיד לא העיר על כך. לדברי יעלון גם התלמיד וגם הוריו לא התלוננו על כך בסיום תקופת הכליאה.

אולם, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שכן של הבחור שנכלא, טען בתוקף כי הבחור ביקש שלא יספרו את פאותיו, ואילו הספר טען כי הפקודה מאפשרת לגדל זקן אך לא פאות.

ח"כ אזולאי שב וביקש כי תצא הנחייה מסודרת, כי לא יגזזו אף פעם פאות של חייל דתי. ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס הוסיף כי חייל מאור יהודה המשרת בחיל האוויר אולץ לגזוז את זקנו, למרות שרב הבסיס אישר לו לגדל את זקנו. שר הביטחון אמר כי הצבא מאפשר לחייל לגדל הן פאות והן זקן, והוא אישית מעודד גיוס חרדים לצבא. יעלון הוסיף כי יבדוק את הטענות כי הבחור התלונן בפני הספר, ויתחקר את הבחור עצמו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully