וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה: רבני "תקומה" נגד הצעת החוק שמקדמת המפלגה

27.10.2013 / 23:00

רבני "תקומה" יצאו הערב נגד החוק שמקדמים ח"כי הבית היהודי לפתיחת אזורי רישום לנישואין וצפוי לעבור מחר בכנסת. הרבנים מציעים למנות איש מטעמם שישב בישיבות הסיעה

מבוכה בבית היהודי: רבני מפלגת "תקומה" יצאו הערב (ראשון) נגד הצעת החוק לפתיחת אזורי רישום לנישואין ולגירושין ("חוק צוהר") אותו מקדמים חברי הכנסת של הבית היהודי וצפויה לעבור מחר (שני) במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, ולחולל מהפכה בשירותי הדת בישראל.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

על פי הצעת החוק, זוגות יוכלו לבחור את הרב שישיא אותם ללא קשר למקום מגוריהם, בניגוד למצב כיום. רבני תקומה, שלחו הערב מכתב חריף לחברי הכנסת של המפלגה, ובו הם כותבים נגד ההצעה, בטענה שלא עודכנו בפרטים עליה. "לתימהוננו נודע לנו על כך שיתכן ובימים הקרובים יועלו בכנסת הצעות החוק", כותבים הרבנים ומוסיפים כי לא ידעו על פרטי החוק, "בישיבה שקיימנו הערב הוחלט כי על הח"כים מטעם "תקומה" להתנגד להעלאת חוקים אלו, כל עוד לא קויים דיון מעמיק בנושא זה עם הרבנים".

חברי הכנסת של המפלגה המזוהים עם "תקומה", שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, סגן שר הדתות, אלי בן דהן, וחברי הכנסת אורית סטרוק וזבולון כלפה, סופגים במכתב ביקורת קשה מצד הרבנים שמציעים, "למנות איש קשר מטעם הרבנים שישב בישיבות הסיעה ויוכל לתאם בין עבודת חברי הכנסת לבין הרבנים". המכתב גורם למבוכה גדולה בקרב "הבית היהודי" ובמיוחד למבוכה בקרב סגן השר הרב אלי בן דהן, הפועל מטעם "תקומה" ונחשב לאחד המובילים של החוק במסגרת הרפורמה שמובילה מפלגתו בשירותי הדת.

כאמור, על פי הצעת החוק, זוגות יוכלו לבחור את הרב שישיא אותם ללא קשר למקום מגוריהם: "על פי הנהוג כיום, זוג המעוניין להינשא, יכול להירשם רק בלשכת הרבנות שבאזור המצוין בתעודת הזהות, של אחד מבני הזוג כמקום מגוריו. בנוהג זה היה הגיון בתקופה בה רב העיר הכיר את בני עירו, ועל כן היה מוסמך להתיר או לפסול נישואין של הבאים להירשם אצלו. אולם, כיום הערים גדולות ואין הרב מכיר את כל תושבי עירו, ולכן באותה מידה שהוא מוסמך לרשום לנישואין את תושבי עירו כך ראוי שהוא יוסמך לרשום אחרים".

על הצעת החוק, חתום כיום ח"כ איתן כבל (העבודה) כיוזם יחיד, לאחר שיתר החתומים עליה התמנו לתפקידים בממשלה או שלא נבחרו לכנסת הנוכחית. אולם, כאמור, בן דהן מוביל את ההצעה ותומך נלהב שלה. החוק זוכה לתמיכה רחבה הן בקואליציה והן באופוזיציה, אך נחשב לסדין אדום עבור המפלגות החרדיות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully