וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב דב ליאור מאיים בתביעת דיבה כנגד אלעזר שטרן

28.10.2013 / 18:00

הרב דב ליאור מאיים לתבוע את אלעזר שטרן לאחר שייחס לו את האמירה "האתיופים אינם יהודים". הרב פנה אליו שיסיר את חסינותו כדי שיוכל לעמוד מול תביעת דיבה, אך הבקשה נדחתה

הרב דב ליאור מאיים בתביעת דיבה כנגד חבר הכנסת אלעזר שטרן לאחר שהאחרון ייחס לו בשבוע שעבר, את האמירה "האתיופים אינם יהודים". לאחר ששטרן אמר את הדברים, פנה אליו הרב בבקשה שיסיר את חסינותו כדי שיוכל לעמוד מול תביעת דיבה, לאחר שהבקשה לא נענתה, החליט תלמידו של הרב יוסי דגן, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, להעביר עדויות ותמונות המוכיחות את יחסו האוהב והחם של הרב ליאור לעולים מאתיופיה, שרבים מהם תלמידיו בעצמם.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

"מכיוון שהשיעור הספציפי לא יוכל להתברר בבית המשפט, משום שחבר הכנסת שטרן לא מסיר את חסינותו המגינה עליו מתביעה" – הסביר דגן – "ומכיוון שבהיכרותי הקרובה מזה כחמש עשרה שנים עם הגאון הרב דב ליאור, גאון תורה גדול, ואוהב ישראל גדול, עשיתי תחקיר קטן ובסוף השבוע מצאתי סיפורים רבים של קירוב עולים חדשים על ידי הרב דב ליאור לאורך השנים, ובמיוחד עולים מאתיופיה".

דגן מפרט מספר מקרים בהם עולים מאתיופיה למדו אצל הרב והוא אף ערך את חופתם. "עולים רבים מאתיופיה, יחד עם עשרות אלפים מכל עדות ישראל, הינם תלמידים מובהקים של הרב דב ליאור" , מדגיש דגן, "ביום חמישי שמענו בתקשורת מפי חבר הכנסת אלעזר שטרן שהרב ליאור סובר שאתיופים אינם יהודים, במוצאי שבת, שמענו בתקשורת מפי מקורבי מנהיגת מפלגתו ציפי ליבני, כי היריקה שירק עליו נער במצפה הושעיה יצאה מפיו של השר נפתלי בנט, לא פחות."

"הגיע הזמן להפסיק את ההשתלחויות הללו, שמוסיפות אולי קול או שניים במחוזות השמאל העמוק, אך רק מגבירות את הקרע בעם. רוב הציבור מתנגד ליריקה בח"כ שטרן, ויחד עם זאת מתנגד בתוקף גם להשתלחויות החוזרות ונשנות הללו ברבנים ובראשי ישיבות. חבר הכנסת שטרן מרבה להשתלח ברבנים חשובים בציונות הדתית. הרב דב ליאור הוא מגדולי ופוסקי הדור, מוטב שחבר הכנסת אלעזר שטרן יחפש לו מושאי ונושאי ניגוח אחרים", מסכם דגן.

מלשכתו של חבר הכנסת שטרן סרבו להגיב

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully