וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנה דרעי מנע מאלי ישי להגיע לעצרת לרב יוסף

29.10.2013 / 5:38

לוואלה! יהדות נודע כי גורמים בלשכת הרב הראשי יצחק יוסף, המקורב לדרעי, פנו למארגני האירוע בשערי תקווה והטילו וטו על בואו של ישי. לשכת הרב יוסף: "לא הייתה דרישה כזו"

המתיחות בש"ס גואה: למרות סימני הפיוס שהפגין לאחרונה היו"ר אריה דרעי, מאחורי הקלעים ממשיכים הניסיונות לדחיקת היו"ר הקודם, ח"כ אלי ישי. אתמול (שני) הצליחו גורמים בלשכתו של הרב הראשי יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, המקורב לדרעי, למנוע את השתתפותו של ישי בעצרת לזכרו של אביו, שנערכה בהתנחלות שערי תקווה.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

למרות המחלוקות והאמירות הקשות של הרב המנוח נגד הבית היהודי, החליטו במועצה האזורית שומרון, בעצה אחת עם רבני השומרון, לערוך לו טקס זיכרון. לדברי ראש המועצה האזורית גרשון מסיקה: "העצרת הזו באה להעביר מסר של אחדות לעם ישראל. ההתיישבות ביהודה ושומרון יכולה לשבת בכפיפה אחת עם הציבור החרדי. הכול עניין של מוכנות לבוא אחד לקראת השני". עוד אמר מסיקה: "באנו כדי לזכור את מרן, שהיה גדול הדור, פוסק הדור ולכתו היא אבדה עצומה עבור כולנו".

השבעת הרבנים הראשיים, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
דרעי וישי בטקס השבעת הרבני הראשיים, אוגוסט 2013/יואב דודקביץ'

לטקס הוזמנו אישי ציבור ורבנים, ובהם הרב הראשי יצחק יוסף וישי. ואולם לוואלה! חדשות נודע כי מלשכתו של הרב הראשי פנו למארגני האירוע עוד בשבוע שעבר והטילו וטו על הגעתו של ישי לעצרת. הם אף איימו כי אם ישי יגיע, הרב יוסף לא יופיע במקום. ואולם בשיחה שהתקיימה בסוף השבוע בין הרב יוסף לישי עלה הנושא באקראי והרב הביע תרעומת על הדרישה והביע הסכמה שישי יהיה נוכח במקום.

במועצה האזורית שמחו על כך שהכול בא על מקומו בשלום. ואולם אתמול בצהריים נעשה ניסיון נוסף של גורמים מלשכתו של הרב הראשי להטיל וטו על הנושא. בשיחה שקיימו אותם גורמים, המקורבים גם לדרעי, שבו וחזרו על הדרישה כי אם ישי יבוא - הרב הראשי לא יכבד את המזמינים בנוכחותו. אלא שכשעה לפני תחילת העצרת הודיע ישי למארגנים כי הוא לא ישתתף בעצרת כדי לא להעמיד את הרב הראשי במצב לא נעים. יצוין כי דרעי עצמו לא הוזמן לאירוע.

בימים האחרונים מנסה דרעי לשדר כלפי חוץ פיוס ואחדות במפלגה, כולל בגזרת ישי. ואולם מקורביו של דרעי ממשיכים לדחוק את ישי לקרן זווית. בתחילה היה ניסיון לא להזמין את ישי לטקס השבעת הרבנים הראשיים בבית הנשיא. ואולם שיחה של ישי עם הרב הראשי בלילה שלפני הטקס יישרה את ההדורים, ובסופו של דבר ישי השתתף באירוע. ואולם לאחר מכן ישי לא נקרא להספיד את הרב עובדיה יוסף בהלווייתו ובסיום השבעה.

עוד בנושא

ישי נזרק אחורה, דרעי המנהיג. פרשנות

חדו"ש: בש"ס עומדים לבצע עבירה פלילית שעונשה מאסר

האזינו: דרעי חושף את תכנית ש"ס להפלת הממשלה


לפניות לכתב: sben72@walla.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully