וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה גם גידמים צריכים להקפיד בגזיזת ציפורניים?

וואלה יהדות

31.10.2013 / 17:00

הרב מצליח, נצר לשושלת של רבנים מקובלים, מכבד את וואלה! יהדות ומפציץ תורה ברבים. והפעם מספר הרב על דיני קציצת ציפורניים של גידם וסיפורו של רבי חניתא בר זוטרא וקיסר רומא

מערכת וואלה!

והשבוע: דיני גזיזת ציפורניים

בשבוע שעבר, הגדיל הרב מצליח לעשות וסיפר על סבו, הרש"ע הגדול זצוק"ל שליט"א, שנשרף ומת מנר נשמה ר"ל. והשבוע נשאל כבוד הרב על ידי אחד מן הגולשים בנוגע לדיני גזיזת ציפורנים. הרב מסביר בגאונות רבה על דין גזיזת ציפורניים על פי סדר בריאתם ומשם הולך ומתעלה בדיני גידם שחסרה לו יד, איך יקצוץ ציפורניו. וממשיך בזה, עיין שם. ועוד מפליא ומטבל את דבריו בסיפור מופלא על רבי חניתא בר זוטרא וקיסר רומא שהיה שולח את נשותיו להביא ענבים בלחם ממש.



מעוניינים לפנות אל הרב בשאלה? כנסו לכאן: יש לי שאלה אל כבוד הרב מצליח

קמע של הרב מצליח: סגולה להינצל מן הפריון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב מצליח - הביוגרפיה

הרב מצליח בן דור נולד בשנת תשל"ג בלידת עכוז בעיירה בנדר (לימים צפון קווקז). בן למשפחת מקובלים ידועה, הנין של הרש"ע הגדול, רבי שומאי עזרא מבנדר.

הרב הינו הבכור הצעיר מבין אחיו, בן למשפחה קשת יום. אביו היה סופר סת"ם ולמחייתו התפרנס מכתיבה על אורז, מאחר ובאחד הימים איבד אביו את כל אצבעותיו, נאלץ מצליח הקטן להתלוות אליו ולעזור לו בכל.

בגיל שלוש עלה ארצה, ובגיל ארבע כבר הספיק לכתוב את ספרו הראשון "להפריד שיני חלב מבשר", אשר כלל מקבץ פסקי הלכות לגיל הרך. לימים כתב גם את צמד ספרי ההלכה המצליחים: "אורות באושים א' " ו - "אורות באושים א': כרך ב' ".

בשנת התשמ"ה, זכה הרב מצליח הצעיר בחידון התנ"ך העולמי וגבר על יריביו בפער של אלפי נקודות. ראש הממשלה דאז יצחק שמיר, אמר לרב בזמן שקיבל את הפרס: "מזל טוב".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בשנה האחרונה פרסם את הספר "מרגליות הנסתר", העוסק במשלי שועלים בראי המדע. בשנת התשס"ה, ייסד הרב מצליח את "המילה הטבעונית", ברית מילה ללא שימוש בסכין מילה בכלל, אלא רק באמצעות הציפורניים, שיניים ואמצעים טבעיים בלבד: לימון, אזוב ומשחה מיוחדת אותה הוא רוקח מרימה של זבובי חול מהודרים.

בשנת התשס"ח הקים הרב את בית המדרש התורני הראשון לגייז בישראל "שניים אוחזין", שלימים הצמיח מתוכו את "להקת פרחי מצליח" שכבשה בסערה את המצעד החרדי והתורני באלבומם "ארונות הברית". עקב הקמת בית המדרש לקהילה, או כפי שהרב מצליח מכנה אותם "העדה ההומו לסבית", קמו לרב מצליח מתנגדים רבים. את יחסיו עם מתנגדיו ניתן להגדיר בשתי מילים - מתנגד להם.

כיום מכהן הרב מצליח גם כרב הראשי של היישוב התורני "נווה תמסח" ומפיץ יהדות ברחבי הארץ והרשת ובעיקר בדף הפייסבוק שלו (לפייסבוק של הרב מצליח).

  • עוד באותו נושא:
  • הרב מצליח
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully