וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי תוקף את חוק צהר: "פגיעה בעולם הרבנות בישראל"

31.10.2013 / 13:30

הרב יצחק יוסף, דיבר בבית הנשיא על חוק צהר: "בחוק זה יש משום פגיעה בעולם הרבנות וביכולת לשמור על קדושתו של עם ישראל". הרב אלי בן דהן: "בעזרת החוק, תיקנו מצב מעוות"

בטקס שהתקיים הבוקר (חמישי) בבית נשיא המדינה שמעון פרס, ובו הושבעו 14 חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל שנבחרו לאחרונה, תקף הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, את חוק פתיחת אזורי הרישום לנישואין ולגירושין, שזכה לשם ?חוק צוהר? ועבר השבוע בכנסת.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

אינני בוש להודות כי לפעמים עלינו גם ללמוד את הלקח

"השבוע לצערי, הושלם הליך החקיקה בנושא?, אמר הרב יוסף, ?ובניגוד לעמדת מועצת הרבנות, חשבנו אז ואנחנו עדיין חושבים גם היום, כי בחוק זה יש משום פגיעה רבה בעולם הרבנות בישראל וביכולת לשמור על קדושתו של עם ישראל".
יחד עם זאת, הרב הוסיף: ?אינני בוש להודות כי לפעמים עלינו גם ללמוד את הלקח ולהיות מועצת רבנות שיוזמת ושתקדים הצעות מהסוג הזה, בהצעות ייעול משלה על מנת למנוע הישנות מקרים אלה?.

הרב יוסף גם הכה על חטא שהרבנות לא יזמה פתרונות משל עצמה להקל על בעיות צרכני הדת בישראל. ?קיימת לעיתים הכבדה שלא לצורך על האזרח הקטן וביכולתנו למנוע אותה, רק אם נשכיל לאתר את הבעיות ולמנוע אותם". הראשון לציון הביא כדוגמא את הצורך להירשם לנישואין שלושה חודשים קודם למועד החתונה, דבר שמקשה על זוגות הנאלצים להוכיח בירור יהדות, "בכוונתי, יחד עם חברי ועם כבוד עמיתי נשיא המועצה לפעול לכך שסדר העדיפויות הזה ישתנה".

טקס הצהרת האמונים של חברי מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
חברי מועצת הרבנות הראשית/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הרבנות הראשית חייבת להוות מוקד לאחדות העם על זרמיו ופלגיו

נשיא המדינה, שמעון פרס נשא נאום ברכה מיוחד בו הדגיש את חשיבותה של המועצה בקירוב לבבות בעם ואף פנה במסר ובקשה אישית לחברי המועצה לפרש את חוקי ההלכה ברוח בית הלל ועם הפנים לעם ולציבור בישראל: "הרבנות הראשית חייבת להוות מוקד לאחדות העם על זרמיו ופלגיו. עליה למלא תפקיד של קירוב לבבות ואהבת הבריות. עליה לשאוף לגלות את המחבר ואף למצוא את המשותף בין אדם לבוראו, בין אדם לרעהו, בין אדם וארצו. תפקידכם למנוע חטאים בישראל, אבל גם לדעת שישראל שחטא, ישראל הוא.

"הצלחת מוסד הרבנות לא תהיה בנויה על כפייה. עליה להישען על הרצון הטוב להביא לכל בית את מורשת ישראל בין אם הוא דתי או לא דתי. הדמוקרטיה היום שוב אינה רק הזכות להיות שווה, אלא זכותו השווה של כל אדם להיות שונה. הרבנות הראשית נדרשת להביא להכרעה בסוגיות כבדות משקל העומדות על סדר היום הציבורי והתורני".

יש לכם שותף. אני נאמן לבית הרבנות הראשית

סגן שר הדתות, אלי בן דהן שהיה אחד ממובילי חוק צהר, יצא להגנתו. בנאום שנשא בטקס אמר: ?אני בא לתקן ולא לקלקל. בעזרת החוק, רק תיקנו מצב מעוות שהיה קודם. יש לכם שותף. אני נאמן לבית הרבנות הראשית?.


הבוקר, בטקס מיוחד בבית נשיא המדינה שמעון פרס, הושבעו 14 חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל שנבחרו לאחרונה: הרב שמואל אליהו, הרב ישראל מאיר לאו, הרב יוסף גליקסברג, הרב יצחק גרוסמן, הרב יצחק רלב?ג, הרב שלמה שלוש, הרב אברהם יוסף, הרב יצחק פרץ, הרב רצון ערוסי, הרב יעקב רוז?ה, הרב שמעון אליטוב, הרב יעקב שפירא, תת אלוף הרב רפי פרץ והרב יהודה דרעי. באירוע נכחו גם נשיא המדינה, שמעון פרס והרב הראשי לישראל, דוד לאו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully