וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרן: חסינות לא תהווה שום מכשול מפני הוכחת הדברים שאמרתי

1.11.2013 / 8:48

עצומה חדשה, עליה חתומים כמאה רבנים, קוראת לח"כ שטרן להסיר את חסינותו בכדי שיעמוד לדין בגין הוצאת דיבה על הרב ליאור לאחר שטען כי הרב ליאור אמר שהאתיופים אינם יהודים

דבריו של חבר הכנסת אלעזר שטרן כנגד הרב דב ליאור ממשיכים לעורר סערה בקרב הציבור הדתי לאומי. כמאה רבנים וראשי מועצות ברחבי יהודה ושומרון, חתמו על עצומה הקוראת לשטרן להתנצל, ולהסיר את חסינותו, כדי שיעמוד לדין בגין הוצאת דיבה.

אנו מוחים על דברי הבלע, בשקר יסודם, ודורשים מח"כ שטרן להתנצל על דבריו

ביום חמישי שעבר, אמר שטרן מעל בימת הכנסת, כי הרב דב ליאור אמר שהאתיופים אינם יהודים, ובשל כך אינו ראוי להיקרא רב. הרב דב ליאור שלח לשטרן מכתב ובו דרש שיתנצל ושיסיר את חסינותו, וזאת כדי שיוכל לעמוד לדין על הוצאת דיבה. לאחר שחבר הכנסת שטרן לא הגיב למכתב החלו מספר מתומכיו של הרב להחתים עצומה הדורשת משטרן להתנצל ולהסיר את חסינותו.

בעצומה נכתב כי שטרן הכפיש את שמו של הרב דב ליאור. "הרב ליאור שליט"א מעולם לא אמר את הדברים שייחס לו ח"כ שטרן ודבריו בשקר יסודם, ואין לך הוצאת דיבה גדולה מזו. אנו מוחים על דברי הבלע, שכאמור, בשקר יסודם, ודורשים מח"כ שטרן להתנצל על דבריו. כמו כן, הננו דורשים ממנו להסיר את חסינותו, כדי שאפשר יהיה להעמידו לדין בגין שקר והוצאת דיבה". החתומים על העצומה מוסיפים כי "חסינות חברי הכנסת לא נועדה כדי לאפשר להם להכפיש את שמו של כל אזרח במדינת ישראל, ובוודאי לא של תלמיד חכם, איש ציבור, רב ומורה לרבבות מישראל. ההסתתרות מאחורי החסינות, היא ניצול לרעה, ושימוש ציני ומשחית בזכות המוענקת לחבר כנסת. אנו קוראים לחברי הכנסת לעמוד על כבודה של כנסת ישראל, ולא לאפשר לח"כ להוציא דיבה מעל בימתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עצומת הרבנים. ליחצו על התמונה כדי לראות אותה בגודל מלא/מערכת וואלה, צילום מסך

גינו את מקרה הנער שירק, אין זו דרכה של תורה, אשר דרכיה דרכי נעם, ונתיבותיה שלום"

החותמים על העצומה, גינו את מקרה הנער שירק על חבר הכנסת, "אנו מגנים את הצורה הנואלת של "מחאה" על ידי יריקה בפניו של ח"כ. אין זו דרכה של תורה, אשר דרכיה דרכי נעם, ונתיבותיה שלום". לדברי החותמים, לא רק שהרב ליאור לא אמר את הדברים האלו אלא שהוא מסייע לעולי אתיופיה ואוהבם.


על העצומה חתמו כמאה רבנים מכל רחבי הארץ וביניהם
הרב יהושע שפירא, הרב שלמה אבינר, הרב אליקים לבנון, הרב אליעזר רבינוביץ והרב שמואל אליהו. בנוסף חתמו על העצומה ראשי מועצות ברחבי יהודה ושומרון כמו אבי רואה וגרשון מסיקה.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון ומיוזמי העצומה טוען: "דבריו של ח"כ אלעזר שטרן, גרמו צער רב לאנשים רבים בתוך הציבור הדתי לאומי, ומחוצה לו. אי אפשר לעבור לסדר היום, על התבטאות שקרית כזו, מדובר בחציית קו אדום".
לשכתו של חבר הכנסת אלעזר שטרן סרבו להתייחס לעצומה אך ציינו כי לאור האמירות הקשות שנכתבו בה נעשתה פנייה לקצין הכנסת.

חבר הכנסת שטרו בתגובה: ?כיוון ששמעתי שיש הטלת ספק ואיומים במשפטי דיבה, והימנעות מתביעתי תחת האמירה שאני נהנה מחסינות, אני מבקש להודיע לכולם שחסינות לא תהווה שום מכשול מפני הוכחת הדברים שאותם אמרתי על דוכן הכנסת גם בבית המשפט.?

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully