וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים הפסידו ונשות הכותל ניצחו

4.11.2013 / 11:19

נשות הכותל קיבלו חיזוק מנשים רבות שהגיעו מהעולם. ולמרות הקריאות רק מאות נערות חרדיות ומספר קטן של דתיות לאומיות הגיעו. "אצל הח"כים החרדים, הנושא לא בראש סדר העדיפויות"

למרות הניסיונות וההצהרות של העסקנים החרדים שקראו להגיע אל רחבת הכותל, בצד החרדי, נרשם הבוקר כישלון. רק מאות נערות חרדיות הגיעו לרחבה. נראה היה כי כמות המתפללות במניין של נשות הכותל היה גדול מזה של המתפללות בתפילה המסורתית.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

כנראה שאצל הח"כים החרדים, הנושא לא נמצא בראש סדר העדיפויות

"קדושת הכותל בסכנה", אמר בנצי ליזרוביץ', עיתונאי וכתב ברדיו "קול חי", "מה שהיה היום בכותל, היה לרעתנו, ונקווה שזה לא יפריע בהחלטות וועדת הממשלה. כנראה שאצל הח"כים החרדים, הנושא לא נמצא בראש סדר העדיפויות". אחת הסיבות שתרמו לכישלון, היא ההגעה המוקדמת של נשות הארגון דבר שעזר להן להשתלט על רחבת התפילה. גם הקריאה של ראשי מרכז בני עקיבא לבנות האולפנה להצטרף לתפילת החרדיות בכותל נגד נשות הכותל, לא תרמה דבר למחאה הנגדית ובקהל היה ניתן לספור לכל היותר, מניין בנות מהמגזר הדתי לאומי.

לתפילה הצטרפו עשרות נשים שהגיעו ממקומות שונים בעולם כדי לתמוך

נשות הכותל קיבלו הבוקר חיזוק משמעותי לאחר שלתפילה הצטרפו עשרות נשים שהגיעו ממקומות שונים בעולם כדי לתמוך בפעילותן, קרן קידר, אם לשלושה ילדים, שאחד מהם משרת בצה"ל, הייתה בין התומכות, "התחושה כאן נהדרת, זה רגע מאד מרגש עבור כולנו. במידה ונצליח לחלק את הכותל לשלושה חלקים תוך דגש על שוויון בין כולם, נצליח לעשות כאן משהו גדול. נשנה את גבולות הקדושה, וזו מטרתנו".


25 שנים עברו מאז החלו "נשות הכותל" את מאבקן על התפילה באתר הקודש, הבוקר, ראש חודש כסלו, הגיעו מאות מהן לתפילה חגיגית ברחבת הכותל המערבי שהתמקדה בשני מישורים מרכזיים. האחד, ציון חצי יובל לפעילותן. הנוסף, המשא ומתן המתנהל בימים אלו בין חברות הנהלת הארגון למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לו הציגו לאחרונה את דרישותיהן בתמורה לוויתור על תפילה ברחבת הנשים, מה שהן מכנות "נקודת מפנה" במאבק.

כל עוד זה לא יסתיים, אנחנו כאן ברחבת הכותל המערבי

ד"ר אלה קנר, חברת הנהלה בארגון סיכמה את התפילה ותיארה אותה כ"מרוממת ומרגשת". בשיחה עם וואלה! יהדות היא הוסיפה לתאר את תחושותיה ביום בו הן מציינות 25 שנות פעילות, "לדבר הזה התפללנו. נשות הכותל עושות צעד עצום וגדול של שינוי פרדיגמה ויחד עם זאת צריך להדגיש שכל עוד זה לא יסתיים, אנחנו כאן ברחבת הכותל המערבי".

לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל אמרה כי "התפילה החגיגית נערכה בסימן של אחווה וסולידריות, נשים הגיעו מגרמניה, הולנד, ארה"ב ותפילות התקיימו במקביל בכל רחבי העולם". במהלך התפילה הורמו 8 שרוולים ריקים של ספרי תורה להבליט את נבצרותו של ספר התורה מהתפילה. "בניגוד לפסיקת ביהמ"ש המחוזי, עדיין רב הכותל עושה בכותל כבשלו ולא מאפשר לנשות הכותל להתפלל עם ספר תורה", הוסיפה זקס.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully