וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברכים הושעו בגלל הצבעתם, האם הכולל "ייקנס"?

4.11.2013 / 12:00

פילוג בציבור החרדי-ליטאי: ארבעה מנהלי כוללים זומנו לשימוע במשרד החינוך, לאחר שהתברר כי התנכלו לתלמידים על רקע תמיכתם במפלגתו של הרב אוירבך. "אמרו לי לא להגיע יותר"

משרד החינוך זימן אתמול (ראשון) לשימוע ארבעה מנהלי מוסדות חרדים לאחר שהתברר כי השעו והתנכלו לתלמידים על בסיס הזדהות פוליטית, דבר הנוגד את החוק. כעת, עשויה להישלל מהם התמיכה הכספית שהם מקבלים ממשרד החינוך.

ההתנכלות של מנהלי המוסדות באה בעקבות הפילוג החריף בתוך הציבור החרדי-ליטאי על רקע הבחירות המקומיות שנערכו בחודש שעבר. המנהלים, דמויות מוכרות ברחוב החרדי, מזוהים עם הפלג הליטאי של הרב אהרון שטיינמן מבני ברק, וסילקו תלמידים שהצביעו ופעלו עבור "בני תורה", מפלגתו של הרב שמואל אוירבך מירושלים.

"קיבלתי שיחת טלפון מאת ראש הכולל", אמר אחד האברכים לוואלה! חדשות, "הוא מסר לי כי לאור העובדה שאני הצבעתי 'עץ' (רשימת 'בני תורה' - י"א) אני מוצא אל מחוץ לכולל. ראש הכולל הבהיר שזו החלטה של ראש הרשת". מתצהירים נוספים עולה כי לפחות שמונה תלמידים קיבלו הודעה, לפיה הם נדרשים לעזוב את מקום לימודם בגלל הזדהותם הפוליטית.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

דרשו להצהיר נאמנות מוחלטת לרב שטיינמן

אברך נוסף שלמד ברשת מוסדות אחרת קיבל הודעה דומה ביום שלאחר הבחירות מראש המוסד, ש"הבהיר שכל מי שהצביע או סייע לבני תורה זה 'גזל גמור' ועליו לעזוב את הכולל". הוא סיפר: "במוצאי שבת שאחרי, אשתי קיבלה שיחת טלפון מהאחראי על הכולל שאמר לא להגיע יותר לכולל. ידוע לי כי חוץ ממני עוד תשעה אברכים הוצאו מהכולל שלי".

מנהלי המוסדות זומנו לשימוע אצל עמוס צאיידה, מנהל בכיר באגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, בהתאם להוראות שר החינוך, שי פירון, לפיה "כוללים שיימצאו עוברים על החוק צפויים לשלילת התמיכה של משרד החינוך". פירון אמר בימים האחרונים כי הוא לא ייתן "לעסקנים להפוך את מוסדות החינוך למגרש הפוליטי הביתי שלהם ולהתנכל לתלמידים".

בתוך כך, "בני תורה", שמזוהה כאמור עם הפלג של הרב אוירבך, הגישה אתמול באמצעות עורכי הדין איתן ואורי הברמן "עתירה דחופה למתן צו מניעה" לוועדת הבחירות המרכזית לבחירות המקומיות נגד שבעה מנהלי מוסדות המזוהים עם שטיינמן, שהחליטו לסלק אברכים בשל אופן הצבעתם בבחירות. לעתירה צורף, בין היתר, מכתב "התחייבות והצהרה" אותו חילקו מנהלי המוסדות לתלמידים מאז הבחירות ודרשו מהם להצהיר על נאמנות מוחלטת לרב שטיינמן – או שיסולקו ממקום לימודיהם.

סלים ג'ובראן, יו"ר הוועדה ושופט בית המשפט העליון הורה למשיבים וכן ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, להשיב על העתירה בתוך עשרה ימים, על מנת שיוכל לדון בה.

לקריאה נוספת
ש”ס מנצלת את בתי הספר שלה לתעמולת בחירות בניגוד לחוק
תומך ברב אוירבך? תסולק מהישיבה
”עולם התורה מזועזע”: הרב הליטאי שטיינמן הותקף

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully