וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הנסתר

4.11.2013 / 17:03

כתבי דתות שהוזמנו היום לסקר את ישיבת מועצת הרבנות הראשונה מצאו את עצמם מסולקים מהחדר בהוראת הרב הראשי דוד לאו מיד אחרי הפוטו אופ: "היינו המומים. ייבשו אותנו בחוץ"

פתיחה צולעת ליחסי הרב הראשי החדש וכתבי הדתות המסקרים אותו, כאשר היום (שני) הורה הרב הראשי לישראל דוד לאו הורה להוציא את העיתונאים מחדר ישיבת מועצת הרבנות, מיד לאחר שהתקיימה בו הרמת כוסית לקראת הישיבה הראשונה מאז בחירתו של הרב. הכתבים ההמומים, שהיו בטוחים שיתאפשר להם לכל הפחות להציג שאלות לרב, גילו שהם הזומנו כדי להיות "קהל" להרמת הכוסית והברכות ולא על מנת לסקר את ישיבת המועצה הראשונה ולקבל מענה לשאלות.

דוברות הרבנות הראשית הזמינה את הכתבים באופן רשמי להגיע ולסקר את הישיבה. אל המקום הגיעו יקי אדמקר מוואלה!, יאיר אטינגר מ"הארץ", קובי נחשוני מ-ynet, איציק הלפרין מערוץ 1, יאיר שרקי מגלי צה"ל ועקיבא נוביק מ"ידיעות אחרונות" שגם העלה תמונה שלהם ממתינים מחוץ לחדר הישיבות לאחר שהוצאו ממנו על ידי הרב הראשי.

אחד מהם סיפר לוואלה! ברנז'ה: "הזמינו אותנו באופן רשמי להתכנסות מועצת הרבנים לראשונה מאז הבחירות. אנחנו נכנסים, ואחרי שתי דקות בדיוק הוא מוציא את כולנו החוצה. חלק מהעיתונאים הגיעו מרחוק, לא ניתנה הזדמנות לשאול אפילו שאלה אחת - לא עניין אותו כלום. הרגשנו כאילו באנו לעשות יחסי ציבור לרבנות, צילמנו ועשינו את שלנו ועכשיו אנחנו יכולים לצאת החוצה - אחרי שההצגה לעיתונאים נגמרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתבי הדתות מחוץ לדלתות. היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כוונת הרב הייתה לבצע 'פוטו-אופ' בלבד"

תא כתבי הדתות מתגבש בימים אלה, ועבור הכתבים הייתה זו היום נקודת בוחן לכוחם אל מול הגוף העיקרי שהם מסקרים. בעוד הם ישובים מחוץ לדלתות הסגורות של הישיבה, עלו רעיונות לחרם. לבסוף הודיעו להם ממשרד הדוברות כי מדובר היה באי-הבנה והתנצלו שלא הבהירו כי מראש כוונת הרב הייתה לבצע "פוטו-אופ" בלבד.

הסיכום אליו הגיעו לבסוף הכתבים והרבנות הוא שמי מהכתבים שנשאר עד תום הישיבה, לאחר כשלוש שעות, קיבל הזדמנות להיכנס ולקבל מהרב הראשי תדרוך. "מה זה עזר לי", אמר אחד הכתבים. "אחרי שסגרו לתקשורת את הדיון שלשמו הגענו, ייבשו אותנו בחוץ במשך שעות - אני את יום העבודה הפסדתי".

ברבנות הראשית לישראל סרבו למסור תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully