וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי בעצרת לזכר הרב עובדיה יוסף: "השבר נורא"

5.11.2013 / 19:18

כעשרת אלפים בני אדם התכנסו סמוך לבית העלמין סנהדריה בירושלים כדי לציין 30 ימים למותו של המנהיג הרוחני של ש"ס. ישי, שלא נאם בלוויה, עלה לדבר והתקבל במחיאות כפיים

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

כעשרת אלפים בני אדם הגיעו הערב (שלישי) לצומת הרחובות שמואל הנביא ויחזקאל בירושלים כדי להשתתף בעצרת לציון 30 ימים למותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בעצרת, שמתקיימת סמוך לבית העלמין סנהדריה בו קבור הרב, נואמים רבנים ומקורבים למשפחת יוסף, כמו גם בכירי ש"ס - ביניהם ח"כ אלי ישי, שנפקד מרשימת הנואמים בהלוויה. גם ח"כ אריאל אטיאס צפוי לנאום הערב מול המוני המאמינים שהתאספו במקום. בניגוד לעצרת הקודמת, הפעם הוזמן ישי לשבת בשורה הראשונה. בכניסתו, התחבק עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, למרות המתיחות ביניהם. לטענת המארגנים, ההחלטה לאפשר לישי לדבר בעצרת נבעה מכך שדרעי הבין שככל שהוא דוחק את ישי לפינה, כך הוא מאבד יותר ויותר מאהדתו הציבורית בין בוחרי ש"ס.

בנאומו אמר ישי כי "השבר הוא נורא. אין מילים לתאר את החוסר". לדבריו, הרב עובדיה "עסק בהנהגה, בכלכלה בביטחון, בכל הסוגיות. באחד הדיונים הביטחוניים בצוות מצומצם אמרתי לראש הממשלה שאני רוצה לצאת להתייעץ עם מרן, למרות שהיה לחץ להגיע להחלטה. מרן שאל שאלות והתעניין מה אומרים שר הביטחון וראש הממשלה. כשנכנסתי שאלו אותי כולם מה אומר מרן. כולם רצו לשמוע את דעתו". בתחילת דבריו ובסיומם זכה ישי למחיאות כפיים מכל הקהל.

בנו של הערב עובדיה, הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, נשא גם הוא דברים בעצרת, ואמר: "ראינו תקופות שהיה קשה לו, שהתקיפו אותו. בכל המצבים ובכל התקופות הקשות ביותר הוא עסק בשקידה בתורה. יש חוקים עכשיו בכנסת, מחוקקים נגד הרבנות. עושים דברים נוראיים בלי לשאול את הרבנים. אם אבא היה חי היה עם מי להתייעץ, אבל מה לעשות איבדנו אותו". הרב שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה, אמר בנאומו: "התורה מבקשת מאיתנו ללכת בדרך התורה, בדרכו של מרן. אנחנו צריכים ללכת כולנו באחדות ובדרכו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיבלו את ישי במחיאות כפיים. ההמונים בעצרת בבירה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב עובדיה יוסף הלך לעולמו בתחילת החודש בגיל 93 בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. הרב היה מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס, וקודם לכן שימש במשך עשור כרב הספרדי הראשי של ישראל. הוא נחשב לפוסק הלכה מרכזי בעולם התורה הספרדי ואף זכה בקרב חסידיו לתארים "פוסק הדור", "גדול הדור" ו"מרן" (מורנו בארמית). ב-1970 זכה הרב יוסף בפרס ישראל לתרבות תורנית על ספריו ההלכתיים. באמצעות ש"ס, שהוקמה ב-1984, הפך לגורם רב השפעה בזירה הפוליטית ולמוקד עלייה לרגל של בכירי המדינה. הרב הותיר אחריו 10 ילדים לאחר שבנו יעקב מת בשנה האחרונה, ומאות נכדים ונינים. הוא התאלמן מאשתו מרגלית.

מסע הלוויה ההמוני של הרב הפך לאירוע הציבורי הגדול בתולדות המדינה. על פי ההערכות, 850 אלף בני אדם השתתפו בהלוויה, במהלכה הספיד אותו בן טיפוחיו, יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. "אין לנו אבא, אין לנו מנהיג", אמר בבכי דרעי לקהל ההמונים מחוץ לישיבת פורת יוסף. "עזבת אותנו בתקופה הכי קשה שלנו. מי ידריך אותנו? אנחנו יודעים את צוואתך, אנחנו בטוחים שעכשיו אתה מצווה מכל אחד מאיתנו - תתאגדו ביחד סביב מועצת חכמי התורה וחכמי ישראל ותמשיכו ביחד לעשות את שכבודו התחיל".

עוד בנושא:
מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, הלך לעולמו בגיל 93
850 אלף איש ליוו את הרב יוסף בדרכו האחרונה
נתניהו: "עם ישראל איבד את אחד מחכמי הדור"

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully