וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך שכנים טרפד מינוי של הדיין הרב בוארון?

6.11.2013 / 13:00

סערה בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב בוארון, מאשים את שמעון יעקובי היועץ המשפטי של הנהלת בתי הדין הרבניים, ברדיפה אישית. יעקובי: "ההתייחסות בפן האישי כלפיי, תמוהה"

סערה בהנהלת בתי הדין הרבניים: דיין בית הדין הרבני הגדול, הרב ציון בוארון, במתקפה חריפה נגד עורך דין שמעון יעקובי, היועץ המשפטי של הנהלת בתי הדין הרבניים, אותו הוא מאשים ברדיפה אישית ובמסע התנכלות נגדו.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

סכסוך בין הצדדים שהחל לפני 25 שנה

הרקע להתקפה מצדו של בוארון, הוא רצונו להתמנות לכהונה נוספת כנציג בוועדה לבחירת דיינים. אולם, לטענת מקורביו, עורך דין יעקובי טרפד את האפשרות הזו, לאחר שהוציא חוות דעת הקובעת, כי יש למנות קודם דיינים בבית הדין העליון ורק לאחר מכן, לערוך בחירות על זהות הנציג בוועדה, דבר שימנע את בחירתו של בוארון באופן אוטומטי ויוביל לכך שהוא יעמוד בבחירות מול שאר הדיינים.

במכתב ששיגר לאחרונה בוארון לשרת המשפטים ציפי לבני, הוא טוען לרדיפה אישית נגדו מצד יעקובי, בשל סכסוך בין הצדדים שהחל לפני 25 שנה. מקורבי בוארון טוענים, כי באותה תקופה, הרב פסק לחובת משפחתו של יעקובי בבית הדין האזורי בנתניה, "לצערי עו"ד יעקובי עוין אותי ביותר", הוא כותב, "עקב קרבתי לכבוד נשיא בית הדין הרבני הקודם, הרב שלמה עמאר, אשר כידוע, היועץ המשפטי יעקובי נקט בכל הדרכים לטרפד כל צעד, מינוי ושיבוץ של כבוד הרב עמאר תוך פגיעה בכבודו וזלזול חמור חסר כל פרופורציה, ואין זה סוד".

מועמדתו יצרה קרע בין משפחת יוסף לבין הרב עמאר

במכתב שנשלח לשרה, בכתב ידו של בוארון, הוא טוען כי ליעקובי יש נגדו, "שנאת חסרת רסן", ולכן, "הוא טרח לעשות הכל כדי לפגוע בי". הרב בוארון לא חוסך ביקורת מהרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף וטוען כי "המהלך של יעקובי, היה לרצון וחפץ הרבנים הראשיים, אשר צעדיהם מוכתבים מגורמים מפלגתיים גרידא ולא מצעדי אמת ויושר כמצפונם”. בסיום המכתב הוא מבקש מלבני "לבחון את הדברים לאשורן בכובד ראש הראוי". הנהלת בתי הדין הרבניים מסרה בתגובה כי היא "אינה מעורבת ומתערבת בעניינים אישיים בין עובדים לבין דיינים". עורך דין שמעון יעקובי מסר בתגובה: "ההתייחסות במכתב בפן האישי כלפיי, תמוהה".

הרב בוארון, התמודד בבחירות האחרונות על תפקיד הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי . מי שהריץ אותו והביע בו תמיכה נלהבת, היה הרב הראשי לשעבר, שלמה משה עמאר. בשל כך, מועמדתו יצרה קרע בין משפחת יוסף לבין הרב עמאר לאחר שהאחרון סירב להיכנע ללחצים ולהסיר את התמיכה בו, זאת בניגוד לדעתו של הרב עובדיה יוסף שאמר כי בנו הרב יצחק יוסף הוא המועמד הראוי והמתאים לתפקיד. על אף הדבר ובשל סימני הפיוס בש"ס, בימים האחרונים נפגש יו"ר המפלגה אריה דרעי עם בוארון.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully