וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ בניה: המרוץ אל עבר האהבה והאחדות

10.11.2013 / 16:00

סרן בניה ריין וצוותו נהרגו במלחמת לבנון ה-2 כשניסו לחלץ חיילים. אהבתו לספורט, גרמה להוריו להנציח את זיכרו במרוץ שמיועד לכל המגזרים. ללא מחיצות, ללא חומות ופילוגים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי חטיבה 401 של השריון רגע לפני המירוץ. החטיבה שבניה נלחם ונהרג בה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הימים ימי מלחמת לבנון השנייה. בעיצומה של פעולת חילוץ נוספת של טנק בשטח אש, נפגע טנק החילוץ בפיקודו של בניה ריין, הוא ושאר לוחמי הטנק נהרגו במקום. במהלך ימי השבעה, התוודעו מבקרים רבים ובינהם עובדי המתנ"ס בקרני שומרון, מקום מגורי משפחת ריין, אל אהבתו הגדולה של בניה לספורט אתגרי, לעובדת התנדבותו הבלתי פוסקת עם בעלי מוגבלויות ותמונותיו מסיומי ריצות מרתון, משכו את תשומת לבם במיוחד. באותו רגע הם החליטו, כי בקרני שומרון יתקיים מרוץ מדי שנה לזכרו. הוריו שידעו כי זאת אהבתו הגדולה, הרחיבו בתיאור אודות מרתונים רבים ברחבי הארץ בהם השתתף ואף הגיע למרתון פריז, בדיעבד, רק לאחר מותו, הבינו לעומק את כל העניין שהעסיק את בנם שנים ארוכות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין, סמי תורג'מן, אלוף פיקוד דרום. היה מפקד של בניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרתון של אחדות

מדי שנה מתייצבים מוכנים ל"מרוץ בניה", גם אצנים מקצועיים אך לא רק. משפחות, ילדים, מבוגרים ותלמידים מכל רחבי הארץ, תומכי מפלגות ימין, שמאל, מכל הציבורים והמגזרים, ללא מחיצות, ללא חומות ופילוגים, כולם במטרה ללמוד על בניה ולרוץ לזכרו. "לראות את כל האנשים המגיעים לכאן במיוחד מדי שנה, זה בדיוק מאפיין את בניה", מספרת חגית, אמא של בניה, "הוא לא הלך לצבא במסגרת ישיבת הסדר, אלא התגייס לשירות רגיל והתעקש על שריון, הוא רצה להכיר עוד אנשים טובים בעם ישראל ולא רק את אלו שסביבו ומהחברה אותה הכיר".

עכשיו בניה מחייך בשמים

המאפיין שבלט השנה במרוץ השמיני, שהתקיים ביום שישי האחרון, הם חניכי אתגרים שהשתתפו במרוץ, ביניהם אוטיסטים, עיוורים, נכים ובעלי מוגבלויות קשות אחרות. במרוץ היו מסלולים של שני קילומטרים, חמישה קילומטרים ועשרה קילומטרים. כשחגית מתארת את השתתפותם של חניכי אתגרים, היא מתרגשת. "אני יודעת שעכשיו, כשבניה רואה מלמעלה את המרוץ הזה, הוא מחייך ואומר לי תודה, זה בדיוק מה שרציתי". בין משתתפי המרוץ היה אהרן קרוב, שנפצע באורח אנוש במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בינואר 2009 ותהליך שיקומו נמשך עד היום. קרוב, שנפגע בראשו, הוגדר כפצוע הקשה ביותר של המבצע. בסיום המרוץ, ביקש קרוב להעניק להוריו של בניה, מדליה בה זכה בתחילת השבוע במרתון ניו יורק. את הניצחון שלו הקדיש לבניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרון קרוב מעניק את המדליה להוריו של בניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחייו, במותו ולאחר מותו

יש משהו סימלי בכך שחיילי הטנק שהיו עם בניה, הייוו קיבוץ גלויות אמיתי: מתנחל, קיבוצניק ועולה חדש. "כל חייו הקדיש בניה לאחדות והתנדבות. גם לאחר שהוא כבר איננו, ממשיכה המורשת שלו לחלחל" אומרת חגית. למרוץ מגיעים חיילים המתנדבים באופן קבוע עם בעלי מוגבלויות ושילוב נכים במרתוני ריצה. אנשים מגיעים עם ילדיהם, לומדים ומלמדים מהו חייל אמיתי, חדור באהבה לזולת ובאהבה למולדת, מממשים את צוואתו ורצים לזכרו. הסיפורים הרבים זורמים כמים והוריו של בניה אינם מפסיקים להאזין. אנשים שכלל לא הכירו את בניה, חשים את הרצון להיות קרובים, להכיר, לגעת, לזכור ולשאוב כוחות.

במוצאי השבת התקשר מ"פ מהמכללה לפיקוד טקטי, שם למד בניה וסיפר לחגית ריין, כי בקילומטר האחרון הוא נשבר, דמעות הציפו את עיניו והוא מצא עצמו מדבר לבניה ומבטיח לו להיות מ"פ טוב. "אני לא אגיע לרמה שלך, אך אעשה כל מאמץ". הוא חש צורך עז לשתף בהתרגשות שאחזה בו.

כפי הנראה לעין ולפי החזון של הוריו, מרוץ בניה ימשיך לשעוט קדימה ויאחד סביבו כמה שיותר אנשים. בלי פוליטיקה, ללא מאבקים, ללא רגשות שנאה, רק אחדות ואהבה, בדיוק כפי שבניה ציווה. בניה נהרג לפני שמונה שנים, אך הוא ממשיך לחיות ולהחיות בכל כוחו.

ככל שאתה שומע את הסיפורים ואת הרקע על בניה אתה לומד להוקיר ולהעריך

יגאל להב, ראש המועצה הנכנס במועצה המקומית קרני שומרון אמר בטקס: "את בניה לא הכרתי בכלל, הפעם הראשונה שהכרתי זה היה בשבעה כשהגעתי עם אחד החיילים שבניה חילץ ביום השלישי למלחמה. ככל שאתה שומע את הסיפורים ואת הרקע על בניה אתה לומד להוקיר ולהעריך את המורשת המשפחתית שהוא קיבל מהבית ואת העצמאות והבגרות שעיצב לעצמו כקצין. עוד הוסיף: יש יום זיכרון ויש יום זיכרון חי, אני חושב שיום כזה הוא יום זיכרון לדבר מאוד מוחשי- למה שמצליח להביא כל כך הרבה אנשים לכאן, שבאמת מלמד אותנו על דמותו האמיתית והמנהיגותית של בניה".

המירוץ מתקיים בשיתוף עם משפחת ריין, המועצה המקומית קרני שומרון ומתנ"ס קרני שומרון, וכן חברת realtiming המפיקה את האירוע.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully